سفر شهردار تهران و نایب رئیس شورای شهر به ورشو

محمدعلی نجفی عصر امروز به منظور دیدار با شهردار ورشو و مقام‌های دولتی لهستان وارد پایتخت این کشور شد.

سفر شهردار تهران و نایب رئیس شورای شهر به ورشوبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدعلی نجفی شهردار تهران عصر امروز(دوشنبه) به منظور دیدار با شهردار ورشو و مقام‌های دولتی لهستان وارد پایتخت این کشور شد.

نجفی در بدو ورود به ورشو ضمن اشاره به روابط دیرینه میان ایران و لهستان گفت:مردم دو کشور از دیرباز روابط بسیار دوستانه ای با هم داشته اند و ضروری است در جهت تقویت این روابط گام‌های جدیدی برداشته شود.

شهردار تهران که به دعوت هانا گرونکویچ والتز شهردار ورشو، به این شهر سفر کرده فعالیت های پارلمان شهری، توسعه گردشگری، توسعه و به روز رسانی شبکه حمل و نقل شهری، محیط زیست و انتقال تجربیات مدیریت شهری را محورهای مذاکرات خود در پایتخت لهستان اعلام کرد.

نایب رئیس شورای شهر تهران، معاون شهرسازی شهرداری، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری، و مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی، شهردار تهران را در این سفر همراهی می‌کنند.

رامین مهمان‌پرست سفیر ایران در لهستان پس از استقبال از نجفی و هیات همراه در تشریح پیشینه روابط میان دو کشور گفت: روابط ایران و لهستان تاریخی 500 ساله دارد و دو طرف در روابط طولانی خود هیچ گاه شاهد نقاط تاریک و منفی نبوده اند.

وی گفت: دو رویداد بزرگ این روابط را از نظر لهستانی‌ها ارزشمندتر کرده است؛ یکی اینکه در دوره 123 ساله‌ای که لهستان میان سه کشور تقسیم شد و استقلال خود را از دست داد، تنها دو کشور همچنان استقلال لهستان را به رسمیت شناختند که یکی از این دو ایران بود. نکته دیگر اینکه در طول جنگ جهانی دوم، 120 هزار لهستانی از روسیه به ایران پناه آوردند و چند سالی در کشور ما ماندند.

مهمان‌پرست توانمندی های اقتصادی لهستان را مناسب توصیف کرد و گفت: فعالان اقتصادی این کشور برای سرمایه گذاری مشترک و انتقال تکنولوژی به ایران آمادگی دارند؛ نشانه آن هم اعزام هیات 100 نفری تجاری لهستان به تهران حتی پیش از نهایی شدن توافق هسته ای بود.

وی همچنین از 3 برابر شدن حجم مبادلات تجاری میان دو کشور در سال 2016 خبر داد.

سفیر ایران در ورشو با اشاره به سفر هیات ایرانی به این شهر گفت: سفر شهردار تهران و تیم همراه با توجه به اهمیت پایتخت های دو کشور می تواند در تعریف پروژه های همکاری جدید میان دو طرف به خصوص در حوزه مدیریت شهری تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

نجفی طی این سفر علاوه بر شهردار ورشو با معاون نخست وزیر، نایب رئیس مجلس سنا، رئیس اتاق بازرگانی، رئیس سازمان سرمایه گذاری و برخی دیگر مقام های دولتی لهستان نیز دیدار خواهد کرد. سفر هیات ایرانی به ورشو تا پنجشنبه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
به سلامتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۵۱ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
بسلامتی
آخرین اخبار