افتتاح سفره خانه سنتی در زاهدان

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان از افتتاح سفره خانه سنتی در زاهدان خبرداد.

سیدمحمدرضا واعظی مقدم سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  درحاشیه افتتاح یکی از سفره خانه سنتی در زاهدان اظهار کرد: سفره خانه‌های سنتی با طبخ غذا‌های محلی ارائه خدمات به شیوه سنتی تاثیر زیادی در معرفی آداب و فرهنگ هر منطقه به گردشگران دارند.

واعظی مقدم  گفت: به منظور نظارت بیشتر بر تاسیسات گردشگری به ویژه سفره خانه‌های سنتی و در آستانه عید نوروز، گشت‌های تلفیقی انجام میشود.

میرحسینی معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم اظهار کرد: مردم همکاری بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دارند و در حوزه‌های مختلف فعال می‌باشند

مجتبی میرحسینی افزود: در حوزه میراث فرهنگی بیش از ۳ هزار اثر تاریخی در استان وجود دارد که مردم در زمینه‌های مختلف حفظ و مرمت آثارمشارکت دارند.

این مسئول ادامه داد: در حوزه صنایع دستی، اکثرا زنان فعالیت میکنند و ۹۰ درصد صنعتگران را در این حوزه بانوان تشکیل میدهند.

وی گفت: در حوزه گردشگری، در برخی روستاها، مردم خانه‌های شان را به عنوان اقامتگاه بومگردی در اختیار گردشگران قرار میدهند.

میرحسینی بیان کرد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، هماهنگ کننده و تسهیل کننده شرایط برای ایفای نقش مردم است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: به منظور نظارت بیشتر بر تاسیسات گردشگری به ویژه سفره خانه‌های سنتی و در آستانه عید نوروز، گشت‌های تلفیقی با مشارکت تعزیرات، اماکن، ادارات کل صنعت، معدن، تجارت، مرکز بهداشت، حمل و نقل و پایانه‌ها و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان انجام میشود.

انتهای پیام/ع

نظارت مستمر بر تاسیسات گردشگری در سیستان و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار