صدرالحسينی در گفتگوی ویژه خبری:

جمهوری اسلامی ایران با تجزیه منطقه مخالف است

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: جمهوری اسلامی ایران با تجزیه منطقه مخالف است، چرا که تجزیه منطقه به منزله افزایش منافع آمریکاست.

////////////به گزارش خبرنگار گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ صدرالحسينی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفتگوی ویژه خبری 30 بهمن با اشاره به نمایش نتانیاهو در مونیخ اظهار کرد: این نمایش شبیه اقدام نیکی هیلی در سازمان ملل بود که تکه آهنی را آورد و ادعا کرد بقایای موشک ایرانی است.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه شکار F16 به دوره بزن درو رژيم صهیونیستی پايان داد، گفت: در شرایطی قرار داریم که دیگر رژیم صهیونیستی نمی‌تواند هر زمان که اراده کرد به کشور‌های منطقه از جمله ملل پیرامون خود تجاوز کند.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی بیش از 360 مرتبه به کشور سوریه تجاوز کرده و در تمامی این ایام توانسته به قول خودش به سلامت از صحنه عبور کند.

صدرالحسينی تصریح کرد:  آمریکایی‌ها F16 را به صورت ویژه برای رژیم صهیونیستی سفارش می‌دهند و فقط کارخانه کشور سازنده  سرویس دهی می‌کند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا بیان کرد: تنها کارشناسان نیروی هوایی رژیم جعلی و بخشی از کسانی که سفارش را می‌گیرند می‌دانند که این هواپیما چه قابلیت‌هایی دارد.

وی گفت: این هواپیما تنها هواپیمای راهبردی است که توانسته از تمام مجموعه‌های پدافندی منطقه عبور کند و مانند تانک‌ مرکاوا است که رژیم صهیونیستی  ادعا می‌کرد کسی نمی‌تواند با آن‌ درگیر شود.

صدرالحسينی ادامه داد:سقوط  F16  نشان داد محورمقاومت توانایی آن را دارد که با بالاترین توان و ظرفیت نظامی رژیم صهیونیستی مقابله کند. اگر این اتفاق نیفتاده بود  رژیم صهیونیستی می‌خواست بخش قابل توجهی از عملیات هوایی خود را بر روی منطقه انجام دهد تا از مجموعه نیرو‌های محور مقاومت زهر چشم بگیرد.

کارشناس مسائل غرب آسیا  بیان کرد: اتفاقی که افتاد می‌تواند در بسیاری از راهبرد‌های نظامی منطقه مخصوصا در مواجهه با رژیم صهیونیستی موثر واقع شود،

وی با بیان اینکه این رژیم می‌خواهد در تمامی ایام شرایط را به گونه‌ای قلمداد کند که گویا دست برتر را دارد، افزود: صهیونیست‌ها تلاش می‌کنند اینگونه وانمود کنند که محور مقاومت از خود اختیاری ندارد و جمهوری اسلامی به آن کمک می‌کند.

صدرالحسينی تصریح کرد: پهباد ايرانی بهانه است. اينها جلوی ورود حتی يک وانت غذا و دارو رو هم گرفتند بعد می‌‌گويند ايران به مقاومت موشک می‌دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا  با اشاره به اینکه مقاوت هیچ گاه در برابر سناریو سازی های رژیم صهیونیستی متوقف نخواهد شد، گفت: مردم و دولت سوریه طی ۷ سال گذشته ثابت کردند که مقاومند و امروز ارتش سوریه توانسته قوای خود را بازیابی کند، بنابراین قدرت تصمیم‌گیری در نظام سوریه بالاست.

وی در پاسخ به این سوال که اقدامات رژیم صهیونیستی چقدر می‌تواند خطرناک باشد خاطر نشان کرد:، ما از این مراحل عبور کرده‌ایم و این اولین و آخرین باری نیست که این‌گونه نمایش‌ها به وجود آمده است. ما در موضوع هسته‌ای با آن‌ها روبه رو بودیم و امروز دست آمریکایی‌ها و هم‌پیمانان آن‌ها در این موضوع برای مردم جهان رو شده و مردم فراموش نخواهند کرد که وزیر دفاع وقت آمریکا با ۴ اسلاید آمد و عراق را شخم زد و گفت: صدام می‌خواهد بمب اتم بسازد و ما باید با او مقابله کنیم! بنابراین  ما باید مانند جبهه مقاومت به مسیر خود ادامه دهیم چرا که در تمامی این سناریو سازی‌ها که بر علیه مقاومت صورت گرفته هیچگاه متوقف نشده است.

کارشناس مسائل غرب آسیا افزود:  نظام سوریه توانست ۱۶۰۰۰ نفر از احزاب، گروه‌ها و سندیکا‌های مختلف را به کنگره ملی در سوچی روسیه فرا خواند تا برای آینده این کشور تصمیم گیری شود.جمهوری اسلامی از ابتدا اعلام کرده بحران سوریه  فقط از راه مذاکرات سیاسی حل می‌شود و آمریکا، ترکیه و معارضین سرسخت سوریه اکنون تن به این مساله داده اند.

صدرالحسينی خاطرنشان کرد: زمانی که ترکیه قصد تجاوز به خاک سوریه را داشت علی‌رغم تذکراتی که به این کشور داده شد اعلام کرد که می‌خواهد ارتشی غیر از ارتش دولت سوریه ایجاد کند چرا که افزایش سلاح در این منطقه امنیت دولتش را مخدوش می‌کند.

 وی ادامه داد: ترکیه معتقد بود باید به خاک سوریه وارد می‌شود تا امنیت خود را فراهم کند، اما طمع ترکیه بر عقلانیت غلبه کرد و به دنبال آن ولید معلم و بسیاری از افراد سوری در این باره بیانیه ارائه دادند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا  با اشاره به آخرین تحولات سیاسی و گفتگو‌های صورت گرفته بین مقامات ترکیه- سوریه، ترکیه- روسیه و روسیه -آمریکا گفت: در این رابطه مقامات کشور‌ها به این نتیجه رسیدند که مسئله مناطق کاهش تنش که در آیین نامه به توافق رسیده شده بود به صورت جدی‌تر اعمال شود.

صدرالحسينی با اشاره به اینکه شرایط زیستی بسیار دشواری برای سوریه به وجود آمده است، تصریح کرد: مردم سوریه آواره شده و مشکلات زیست محیطی دارند لذا قبل از اینکه نسبت به موضوعات نظامی در محافل مختلف بحث داشته باشیم باید به موضوعات انسانی توجه کنیم، مشکلات درمانی، بهداشتی و زیستی مهمترین موضوعی است که مقامات جمهوری اسلامی ایران و ترکیه به گفتگو پرداختند.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه دولت ترکیه با توهماتی که گاهی به سراغش می‌آید منافع خود را بر منافع منطقه ترجیح می‌دهد،گفت: ترکیه مجبور است در نشست آستانه به عنوان نماینده خجل بنشیند و صحبت‌های مقامات ایران و سوریه را بشنود.

 صدرالحسینی با اشاره به اینکه هزینه منطقه در حال افزایش است به طوری که اجازه امنیت و آسایش به مردم سوریه داده نمی‌شود، بیان کرد: ترکیه در سیاست‌های راهبردی و استراتژیک خود در منطقه به دنبال موافقت آمریکا خواهد بود.

 وی تصریح کرد: تیلرسون با سفر به ترکیه اعلام کرد که ضمانت می‌دهد تا منافع ترکیه را تأمین کنند، علی‌رغم وجود برخی از اختلافات میان ترکیه و آمریکا ترک‌ها نمی‌توانند بدون چراغ سبز آمریکا جرأت اقدامی دیگر را داشته باشد.

صدرالحسینی بااشاره به اینکه آمریکا به دنبال نابسامانی و ناامن کردن منطقه است، افزود: آمریکا از هر گروه، قومیت و هر کشوری استفاده می‌کند، آمریکایی‌ها برای بار دوم با نگاه غیر منطقی و غیرانسانی فضای را ایجاد می‌کند که یک بار داعش را به جان کرد‌ها می‌اندازد و بار دیگر جبهه النصره را با حمایت ارتش ترکیه فعال می‌کند.

کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه از سال ۲۰۰۶ به این سو تمام اقدامات آمریکا برای تجزیه منطقه بوده است خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی امکان تجزیه سوریه وجود ندارد، لاوروف چراغ خطر را روشن کرد تا به دیگر کشور‌ها یادآوری کند که آمریکا در راستای طرح خاورمیانه بزرگ به سراغ یک یک کشور‌ها خواهد آمد.

 وی با اشاره به اینکه مقاومت در کنار ارتش سوریه است، افزود: مقاومت توانست پاکسازی‌های فراوانی را برای یکپارچه سازی سوریه انجام دهد.

  صدرالحسینی با اشاره به اینکه تیم حاکم بر آمریکا دارای نگاه اقتصادی و سود جویانه است ، اضافه کرد: اگر سرزمین‌های مقابل آمریکایی‌ها مستحکم باشند آمریکایی‌ها عقب نشینی خواهند کرد، شرق سوریه دارای چاه‌های نفت است و آمریکا برای حضور خود تجزیه منطقه را بهانه می‌کند، اگر مقامات ایران واکنش نشان می‌دهند به دلیل راهبرد اساسی است که جمهوری اسلامی دارد.

 کارشناس مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با تجزیه منطقه مخالف است، عنوان کرد: تجزیه منطقه به منزله افزایش منافع آمریکا است لذا، جمهوری اسلامی ایران در مسائل و مواضع اساسی خود هیچگونه تعارفی ندارد و با همه توان نرم افزاری نسبت به موضوع ایستادگی خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار