دیدار نخست وزیر فلسطین و وزیر دارایی اسراییل در کرانه باختری

رامی حمد الله در کرانه اشغالی باختری با موشه کهلون دیدار و بر مخالفت خود با طرح این رژیم برای مسدود کردن انتقال منابع مالی به زندانیان فلسطینی تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، رامی حمد الله -- نخست وزیر فلسطین -- در کرانه اشغالی باختری با موشه کهلون، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی دیدار و بر مخالفت خود با طرح این رژیم برای مسدود کردن انتقال منابع مالی به زندانیان فلسطینی تاکید کرد.

بر این اساس، مذاکرات رامی حمد الله و موشه کهلون به ادامه شهرک سازی رژیم صهیونیستی و همچنین طرح اسرائیلی تعلیق پرداخت منابع مالی تشکیلات خودگردان فلسطین و استفاده از این منابع برای کمک به زندانیان فلسطینی و خانواده های آنها مربوط بود.

طرف فلسطینی این طرح را به صورت کامل رد و کنار گذاشته شدن فوری آن را خواستار شد و آن را خطری جدی برای راه حل تشکیل دو کشور توصیف کرد. در این راه حل ترجیح جامعه بین المللی برای توافق صلح تشکیل کشور فلسطینی مستقل در کنار اسرائیل پیش بینی شده است.

وزارت دارایی اسرائیل در بیانیه ای اعلام کرد موشه کهلون نیز از فلسطینی ها خواست به میز مذاکرات با میانجیگیری آمریکا برگردند. وی گفت: « آمریکایی ها تنها میانجیگران منطقه هستند. من از شما می خواهم به میز مذاکرات با میانجیگری نمایندگان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برگردید».

‌ وزیر دارایی اسرائیل همچنین موضوعات اقتصادی و امنیتی به ویژه مرتبط با فعالیت بانک های فلسطینی، ایجاد مناطق صنعتی در کرانه باختری، ایجاد اشتغال برای فلسطینی ها و همچنین مسائل مرتبط با آب و برق را مطرح کرد. این وزارتخانه با اشاره به اینکه دیداری دیگر قرار است سه هفته دیگر در قدس برگزار شود اعلام کرد کهلون مذاکرات منظمی با مقامات فلسطینی داشته است.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا در اعلام یک جانبه قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خشم فلسطینی ها را بر انگیخته است. فلسطینی ها اعلام کردند آمریکا دیگر نمی تواند در این شرایط میانجیگر بی طرف در مذاکرات باشد.

انتهای پیام/

درخواست اسراییل برای بازگشت فلسطینی ها به میز مذاکره

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار