فضاسازی جدید آمریکا برای لغو قرارداد بوئینگ با ایران

آمریکا مدعی شد شرکت هواپیمایی ماهان برای دور زدن تحریم‌ها و خرید قطعات موردنیاز خود، شرکت‌های ترکیه‌ای را واسطه قرار داده است.

فضاسازی جدید آمریکا برای لغو قرارداد بوئینگ با ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آمریکا در یک بهانه‌تراشی جدید برای خودداری از صدور مجوز فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران مدعی شد شرکت هواپیمایی ماهان طی سالهای اخیر با خرید قطعات موردنیاز هواپیماهای خود از شرکت‌های ترکیه‌ای، تحریم‌های واشنگتن را دور زده است.

طبق ادعای روزنامه وال‌استریت ژورنال، شرکت هواپیمایی ماهان برای خرید قطعات موردنیاز خود، شرکت‌های ترکیه‌ای را واسطه قرار داده و آخرین مورد نقض تحریم‌های آمریکا توسط این شرکت، در دسامبر گذشته (دو ماه پیش) اتفاق افتاده است.

به نوشته این روزنامه، چند مقام آمریکایی با استناد به گزارش بازرسان فدرال دولت آمریکا ادعا کرده‌اند یک زن ترکیه‌ای با نام «گل نهال یگانه» با تاسیس چند شرکت صوری، قطعات موردنیاز شرکت هواپیمایی ماهان‌ایر از جمله قطعات موتور هواپیما را از تامین‌کنندگان آمریکایی خریداری کرده و در اختیار این شرکت قرار داده است.

این گزارش همچنین خواستار توقف فروش محصولات مرتبط با هواپیما به این زن ترکیه‌ای و شرکت‌های وابسته به او شده است. 

وال‌استریت ژورنال در گزارش خود نوشته است این افشاگری ممکن است موضع برخی مقامات در دولت دونالد ترامپ که خواهان لغو قرارداد 16.6 میلیارد دلاری بوئینگ با ایران هستند را تقویت کند. این در حالیست که خودداری دولت ترامپ از صدور مجوز فروش هواپیما به ایران خطر فروپاشی توافق هسته‌ای (برجام) را به همراه خواهد داشت.

این مقامات هشدار داده‌اند در صورت فروش هواپیماهای بوئینگ به ایران‌ایر، این احتمال وجود دارد که این هواپیماها یا قطعات آنها در نهایت در اختیار شرکت ماهان قرار گیرند.

آمریکا حدود ۱۰ سال پیش هواپیمایی ماهان را با ادعای ارتباط با سپاه پاسداران و انتقال نیرو و سلاح به سوریه در فهرست تحریم قرار داد.

انتهای پیام/

آمریکا شرکت هواپیمایی ماهان را به دور زدن تحریم‌های خود متهم کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۵۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
لعنت و نفرین خدا بر شیطان بزرگ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا ازش میخریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟
چرا خودمون هواپیما نمیسازیم؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
نظام
۰۳:۲۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
لعنت خدا بر امريكاي شيطان
Canada
ناشناس
۱۴:۲۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر امریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
امریکا همش در حال نمایش بازی کردنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
ای لعنت بر ذات خبیث امریکا
آخرین اخبار