فناوری جدید گوگل که بیماری‌های قلبی را از طریق اسکن چشم تشخیص می‌دهد

پژوهشگران شرکت گوگل موفق به ابداع دستگاهی شده‌اند که قادر است از طریق بررسی لایه سطحی چشم بیمار به بیماری های قبلی وی پی ببرد.

فناوری جدید گوگل که بیماری‌های قلبی را از طریق اسکن چشم تشخیص می‌دهدبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخش علمی پژوهشی شرکت بزرگ گوگل اخیرا در حال بررسی روشی هستند که به وسیله روبات و دستگاه‌های ماشینی بتوانند بیماری های قلبی انسان را صرفا با اسکن کردن لایه بیرونی و سطحی چشم تشخیص دهند.

در همین رابطه بخش Nature’s Biomedical Engineering گوگل مقاله ای را منتشر کرده است که به توضیح پیشرفت های این فناوری جدید پرداخته است. در این مقاله روش کار این فناوری به این شکل توضیح داده شده :

" زمانی که یک بیمار به پزشک مراجعه می‌کند، پزشک به وسیله یک دوربین مجهز به میکروسکوپ خاص و پیشرفته سطح چشم بیمار را بررسی می‌کند. این بررسی به پزشک اطلاعاتی از قبیل فشار خون، سطح کلوسترول، پیشینه استفاده از دخانیات و در نتیجه احتمال وجود بیماری‌های قلبی را ارائه می‌دهد. "

همچنین گفتنی است؛ این دستگاه بر روی 300 هزار بیمار آزمایش شده است و طی این آزمایش توانسته 70 درصد بیماری ها را به درستی تشخیص دهد. با پیشرفت هرچه بیشتر این فناوری باید در انتظار عرضه رسمی و عمومی آن طی 1 یا 2 سال آینده را داشته باشیم.

انتهای پیام/

تشخیص بیماری های قبلی از طریق اسکن سطح چشم

برچسب ها: گوگل ، جذابترین ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
ای کاش متخصصین هوش مصنوعی و ... خودمان هم از توانایی های این اطبا برای ساخت نرم افزارهای هوشمند تشخیص بیماریها استفاده می گردذند !
آخرین اخبار