امیر تقی‌خانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطح کرد؛

اعزام تکاوران ارتش به موقعیت اعلام شده سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج

سخنگوی ارتش گفت: تیم‌های تکاور نیروی زمینی ارتش، پیشروی زمینی خود را به سمت محل اعلام شده سقوط هواپیمای تهران- یاسوج آغاز کردند.

اعزام تکاوران ارتش به موقعیت اعلام شده سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج/ بررسی امکان هلی‌بورن نیروها توسط فرماندهان میدانی ارتش جمهوری اسلامی ایرانامیر سرتیپ شاهین تقی‌خانی سخنگوی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات ارتش برای جستجو و پیدا کردن لاشه هواپیمای تهران_ یاسوج، اظهار کرد: پس از اعلام موقعیت دقیق لاشه هواپیمای ATR72 شرکت‌ آسمان در ارتفاع 4000 متری و محدوده نقول تیم‌های تکاور نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران پیشروی زمینی خود را به سمت محل اعلام شده آغاز کردند.

سخنگوی ارتش ادامه داد: تیم‌های تکاور ارتش شامل کوهنوردان و نیروهای مخصوص به سمت نقطه مورد نظر حرکت کردند، البته رسیدن به منطقه مورد نظر به دلیل صعب‌العبور بودن کار نسبتا سختی است.

وی ادامه داد: از سوی مقابل بالگردهای هوانیروز با پرواز در نقطه اعلام شده در حال بررسی امکان هلی‌برن نیروها هستند؛ امکان دارد کار هلی‌برن کمی دشوار باشد، اما جانشین فرمانده نیروی زمینی و فرمانده هوانیروز و چندتن از فرماندهان پایگاه‌های نیروی هوایی با گشت‌های هوایی در حال بررسی امکان این کار هستند، ممکن است کار هلی‌برن دشوار باشد.

تقی‌خانی تصریح کرد: امیدواریم با وجود اینکه منطقه صعب‌العبور است و شرایط جوی نامساعد اما تیم‌های زمینی هرچه سریعتر خود را به نقطه اعلام شده برسانند.

سخنگوی ارتش با بیان اینکه پس از اعلام سقوط هواپیمای تهران_ یاسوج تیم‌های ارتش به سمت منطقه سقوط حرکت کردند، افزود: امروز با بهتر شدن شرایط جوی تعدادی از جنگنده‌های RF4 و F14 نیروی هوایی از پایگاه‌های اصفهان و همدان برای شناسایی و کمک به روند جست‌جو و عکسبرداری هوایی چندین سورتی پرواز انجام دادند.

وی ادامه داد: در کنار این پرنده‌ها پایگاه هوانیروز ارتش در اصفهان به صورت دائم فعال بوده و بالگردهای خود را به منطقه اعزام کرده تا منطقه مورد نظر را مورد جستجو و فرماندهان و مسئولین ستاد بحران را در مناطق مستقر کند.

تقی‌خانی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های تکاور، پهپادها، بالگردها و جنگنده‌های ما در منطقه حضور دارند و طی آخرین اطلاعاتی که از منطقه به دست ما رسید نشان از این داشت که اتحادی بسیار خوب بین نیروهای عمل کننده و امدادی وجود دارد؛ همه یگان‌ها دست به دست هم دادند تا هرچه سریعتر عملیات جستجو به نتیجه برسد.

وی افزود: پس از آغاز عملیات جستجو لاشه هواپیما و با توجه به وسعت منطقه؛ همزمان با استفاده از عکس‌های هوایی و تصاویر ماهواره‌ای فرایند محدودسازی موقعیت سقوط هواپیما انجام شد که در این روند و پس از مدت کوتاهی با همکاری وابسته نظامی و سفارت جمهوری اسلامی ایران با وزارت امور خارجه کشورمان محل تقریبی سقوط پرواز تهران-یاسوج مشخص شد.

سخنگوی ارتش ادامه داد: پس از دریافت موقعیت تقریبی سقوط کار جست‌وجو در این منطقه آغاز و با همکاری و هم‌افزایی خوب نیروهای امدادی اعم از ارتش، سپاه، هلال‌احمر و سایر دستگاه‌ها موقعیت دقیق سقوط هواپیما مشخص و نیروهای تکاور ارتش به سمت نقطه مورد نظر حرکت کردند.

وی با اشاره به اظهارات رئیس سازمان هواپیمایی کشور مبنی بر هم‌افزایی و همکاری خوب نیروهای امدادی از ابتدا به خصوص در ۴۸ ساعت گذشته، ادامه داد: به لطف خدا و با اتحاد، همکاری و هماهنگی مثال‌زدنی نیروهای امدادی پس از پیدا شدن لاشه هواپیما کار امدادرسانی ادامه خواهد داشت و در صورت امکان هلی‌برن انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش ، سقوط هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار