کاهش اهدای خون در جنوب کرمان

رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت گفت: اهدای خون در جنوب کرمان کاهش پیدا کرده و نیاز است که اهداکنندگان مستمر و سایر افراد اهداکننده به پایگاه انتقال خون مراجعه کنند.

کاهش اهدای خون در جنوب کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ علی بهزادی رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت ضمن تسلیت شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه (س) گفت:تعداد مراجعه كنندگان برای اهدای خون در جنوب کرمان کاهش پیدا کرده است و با کاهش اهدا خون مواجه هستیم.

وی افزود:با توجه به کاهش آمار اهدای خون در این منطقه نیاز است که اهداکنندگان مستمر و سایر افراد برای اهدا به مرکز اهداخون جیرفت مراجعه کنند، چرا که معمولا میزان عمل‌ های جراحی و مراجعه بیماران تالاسمی برای دریافت خون در اسفند ماه افزایش پيدا می كند .

علی بهزادی گفت:تعداد ۵۰۰ بیمار تالاسمی در جنوب کرمان وجود دارد که هربیمار بسته به سن، وزن و جنسیت ،در ماه یک ،دو و گاها سه واحد خون نیاز پیدا می کنند و مراجعه این افراد برای دریافت خون از ۲۰ تا ۲۸ اسفند افزایش می یابد.

بهزادی بااشاره به اینکه در جنوب کرمان فقط یک پایگاه انتقال خون در شهرستان جیرفت وجود دارد تصریح کرد:برای دسترسی بهتر مردم و دریافت هرچه سریعتر خون اهدایی افراد متقاضی اهدا خون و ذخیره خون برای شرایط بحرانی و پیش بینی نشده در ایام نوروز ،از ۱۰ اسفند تعداد پنج تیم سیار را به شهرستان های فاریاب ،رودبار جنوب ،کهنوج و عنبرآباد اعزام می کنیم تا این افراد مجبور نباشند برای اهدا به پایگاه انتقال خون جیرفت مراجعه کنند.

وی گفت: پایگاه انتقال خون جیرفت در ایام نوروز از ۲ تا ۱۲ فروردین به صورت شبانه روزی برای مراکز درمانی و دراین ایام نیز همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۱۳ بعدازظهر برای اهدا خون پاسخ گوی مراجعه کنندگان می باشد.

رئیس پایگاه انتقال خون جیرفت اظهار کرد:از مردم درخواست می کنیم که برای اهدای خون به مرکز انتقال خون جیرفت واقع در خیابان شفا بعد از بیمارستان امام خمینی (ره)مراجعه کنند.


انتهای پیام/س

 

اهدای خون در جنوب کرمان کاهش پیدا کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار