تا 2 ساعت دیگر تیم نفوذی زمینی نزاجابه اجساد خواهد رسید

فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت:تا 2 ساعت دیگر تیم نفوذی ما به اجساد خواهد رسید چرا که افراد ما مجهز به وسایلی هستند که بتوانند اجساد را منتقل کنند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیر سرتیپ کیومرث حیدری  اظهار داشت: نیروی زمینی ارتش بنا به دستورفرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه حضور میدانی خوبی دارد.

وی افزود: فرآیند حرفه‌ای را طی کردیم تا بتوانیم مختصات دقیق هواپیما را پیدا کنیم که هم از قابلیت‌های GIS و هم به وسیله هواپیمای نیروی هوایی که در منطقه عکس‌برداری کرده بود استفاده کردیم.

فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: تمام عکس‌های هوایی را به کار گرفتیم و مختصات هواپیما به دست آمد و پس از مختصات به دست آمده به وسیله هواپیمای "توربوکماندور" هوانیروز که تقریباً مخصوص کاووش و جست‌وجو است منطقه عمومی را به وسیله بالگردهای هوانیروز یکبار کاووش کردیم و توانستیم نقطه سقوط را کاووش کنیم.

وی ادامه داد: از آن‌چه که ساماندهی کردیم جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی فرماندهی میدانی کار را به عهده گرفت و در منطقه مستقر هستند.

سرتیپ حیدری بیان کرد: تیپ 65 نیروی مخصوص و یک واحد از هوابرد شیراز وارد منطقه شدند و یگان‌های کماندویی در حال ساماندهی شدن هستند تا بتوانند با تجهیزات ویژه‌ای که دارند خود را به محل اجساد برسانند و طوری برنامه‌ریزی کردیم که برخلاف شرایط ناپایدار و سختی که در منطقه حاکم است کلاه سبزهای نیروی زمینی و یگان هوابرد مجهز هستند.

وی گفت: امروز به راه زمینی نفوذ می‌کنیم و تا 2 ساعت دیگر تیم نفوذی ما به اجساد خواهد رسید چرا که افراد ما مجهز به وسایلی هستند که بتوانند اجساد را منتقل کنند.

فرمانده نیروی زمینی ارتش بیان کرد: اگر لازم و ضروری باشد و شرایط هوا اجازه دهد آمادگی داریم که به صورت هوایی نفوذ کنیم و بتوانیم پل هوایی ایجاد کنیم ولی اطلاعاتی که به من دادند این است که امکان فرود بالگرد در منطقه وجود ندارد و باید یگان را هلی‌برن به منطقه کنیم که این اقدام ساماندهی شده است و تا 3 ساعت آینده اخبار خوبی را به مردم خواهیم رساند.

وی در پاسخ به این سئوال که آیا می‌توانیم امیدوار باشیم که تا پایان امروز تمامی پیکرها منتقل شوند؟ اضافه کرد: ما تمام تلاشمان را می‌کنیم و امیدوارم که با سرعت این کار صورت بگیرد، به محض اینکه به اجساد برسیم کار را قطع نمی‌کنیم اگر شبانه هم باشد سعی می‌کنیم خدمتگذار خوبی برای ملت باشیم.

 

انتهای پیام/م

برچسب ها: ارتش ، سقوط هواپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.