مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت مطرح کرد؛

تربیت متخصصان طب ایرانی در ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی کشور

خدادوست گفت: اکنون در ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان طب ایرانی در ۸ دانشگاه علوم پزشکی، داروساز سنتی تربیت می‌شوند.

تربیت  متخصصین طب ایرانی در ۱۸ دانشگاه علوم پزشکی کشوربه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود خدادوست مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر در 18 دانشگاه علوم پزشکی، متخصصان طب ایرانی در هشت دانشگاه علوم پزشکی، داروساز سنتی و در هشت دانشگاه علوم پزشکی کشور، دانشجویان رشته تاریخ پزشکی تربیت می شوند.

وی اظهار کرد: تاکنون 120 متخصص طب ایرانی در کشور تربیت شده اند که  به عنوان اعضای هیئت علمی در 18 دانشگاه علوم پزشکی کشور به تربیت متخصصان طب ایرانی می پردازند.

خدادوست تصریح کرد: در حال حاضر حدود 500 دستیار دکتری تخصصی طب ایرانی در کشور در حال تحصیل هستند اما پیش بینی شده که وزارت بهداشت در برنامه ششم توسعه کشور، خدمات طب ایرانی را در نظام سلامت ادغام کند و این ادغام به این معنی است که همه دست اندرکاران حوزه سلامت باید با آموزه های طب ایرانی آشنا شوند.

وزارت بهداشت مصمم است، طب ایرانی را در نظام سلامت ادغام کند

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت افزود: گسترش آموزه های طب ایرانی را از سطح خانه های بهداشت تا سطح تخصصی و فوق تخصصی آغاز کرده ایم و علاوه بر اینکه در 9 دانشگاه علوم پزشکی، آموزه های طب ایرانی و حفظ الصحه را به به‌ورزان آموزش می دهیم تا در سطح مردم این آموزه ها را اشاعه دهند، 2 واحد درسی برای گروه های پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی، توانبخشی، پرستاری، مامایی و تغذیه گنجانده شده است.

خدادوست افزود: دو واحد درسی طب ایرانی به عنوان واحد اجباری برای دانشجویان باید گذرانده شود، همچنین یک دوره کارورزی یک ماهه برای دوره انترنی پزشکان عمومی به عنوان یکی از واحدهای الکتیو برگزار می شود.

وی تاکید کرد: وزارت بهداشت مصمم است، طب ایرانی در نظام سلامت را ادغام کند و بنا نیست که با 100 فارغ التحصیل طب ایرانی، اقدام به توسعه این طب کنیم بلکه باید این آموزه ها را در همه سطوح نظام سلامت گسترش دهیم.

مشاور وزیر بهداشت و مدیرکل دفتر طب ایرانی وزارت بهداشت یادآور شد: برای پزشکان عمومی دوره های مهارتی استفاده از آموزه های طب ایرانی در نظر گرفته ایم و تا کنون سه دوره در تهران، همدان و مشهد برگزار شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۸:۱۸ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
به نظر من اسم دارو سازی سنتی اشتباه است. امروزه بهترین دانشگاهای دنیا در حال تحقیق در مورد بیو اکتیوهای گیاهی و جانوری هستند پس اهمیت انها بسیار بالا است و ما هم از لحاظ تاریخی دارای مزیت فراوانی در این مورد هستیم.پس تحقیق در مورد انها و ایجاد کارخانه های پیشرفته تولید دارو در مورد انها خیلی با اهمیت است.
آخرین اخبار