عارف خبر داد

تشکیل کارگروهی برای پیگیری و بررسی مشکلات تهران میان مجلس و دولت

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: کارگروهی 6 نفره با مسئولیت استاندار برای پیگیری مشکلات مربوط به تهران تشکیل می‌شود.

تشکیل کارگروهی برای پیگیری و بررسی مشکلات تهران میان مجلس و دولتبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا عارف درباره نشست مجمع نمایندگان استان تهران با استاندار تهران گفت: در این جلسه مقرر شد که مجمع نمایندگان استان تهران از این پس جلسات منظمی را با استاندار داشته باشد، زیرا استان تهران در بسیاری از بخش‌ها وضعیتی پایین‌تر از متوسط کشور دارد، به خصوص در شهرستان‌های استان تهران که وضعیت خوبی مشاهده نمی شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با بیان اینکه در بخش سلامت، آسیب‌های اجتماعی و زیربناها در استان تهران مشکلات زیادی را شاهد هستیم، بیان کرد: با برگزاری چنین جلساتی و با هماهنگی دستگاه‌های مختلف به اولویت‌های تهران به خصوص آلودگی هوا و بافت‌های فرسوده باید توجه جدی شود.

وی افزود: در شهرستان‌ها نیز مسائلی مانند قطار حومه وجود دارد که بحث آن جدی است و با استاندار تهران این مسئله را دنبال می‌کنیم.

عارف با بیان اینکه در این جلسه مقرر شده مشکلات استان تهران به صورت مشترک و با همکاری دستگاه‌های مرتبط دنبال شود، گفت: در این جلسه بنا شد تا کارگروهی متشکل از 6 نفر از نمایندگان استان تهران در مجلس، معاونین استاندار، رییس برنامه و بودجه استان، سایر مدیران ذیربط و با مسئولیت استاندار تشکیل شود تا با برگزاری جلسات منظم، کارهای اساسی که قرار است در تهران انجام شود را پیگیری کنند.

وی افزود: بخش سلامت، کمبود تخت‌های بیمارستان و درصد بالای مدارس فرسوده نیز از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه بود.

عارف با بیان اینکه در مورد کلیات طرح‌هایی مانند مدیریت شهری نیز بحث‌هایی مطرح شد، بیان کرد: نمایندگان در این نشست گلایه‌های خود را در خصوص اینکه چرا شورای ترافیک استان بدون هماهنگی با مجمع تهران طرح ترافیک را تصویب کرده است، مطرح کردند زیرا اعتقاد دارند این طرح باید با هماهنگی بیشتری دنبال می‌شد.

عارف گفت: همچنین نظراتی مطرح شد تا در خصوص آلودگی هوا رضایت شهروندان تهران جلب شود.

وی افزود: در خصوص آسیب‌های اجتماعی نیز مباحث مهمی مطرح شد که البته استانداری نیز در این زمینه فعال است و قرار شد همکاری مشترک ما ادامه یابد.

رئیس فراکسیون امید با بیان اینکه در خصوص بودجه سال 97 تقریبا دیگر نمی‌توان کاری انجام داد و آثار کارهایی که از قبل انجام داده بودیم را اکنون در بودجه می بینیم، گفت: کمیته ای در این زمینه تشکیل می‌شود تا برای سال 98 از هم اکنون فعالیت خود را آغاز کند و ظرف 7 ماه آینده یعنی تا شهریور ماه سال 97 برای بودجه سال 98 به جمع‌بندی برسند.

وی افزود: همچنین در این جلسه از استاندار تهران خواسته شد تا در به کارگیری جوانان و بانوان در مسئولیت های مختلف استان اهتمام بیشتری کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
امیدوارم مشکلات تهران هر چه زودتر بر طرف شه
آخرین اخبار