رییس سازمان هواپیمایی کشوری مطرح کرد:

هنوز از سایت اصلی وقوع سانحه اطلاع نداریم

عابدزاده با بیان اینکه هنوز از سایت اصلی وقوع سانحه اطلاع نداریم، گفت: اگر پراکندگی قطعات هواپیما زیاد باشد کار سختی در پیش داریم .

هنوز از سایت اصلی وقوع سانحه اطلاع نداریمبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، علی عابدزاده رییس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست خبری با موضوع وضعیت رسیدگی به سانحه سقوط هواپیمای ATR شرکت هواپیمایی آسمان اظهار کرد: هواپیما ATR مدل 72 مجهز به دستگاه ELT بوده این دستگاه فرکانس های مورد نظر را به ماهواره ارسال کرده است اما ماهواره ها فرکانس را دریافت نکرده اند.

وی ادامه داد: هواپیمای ATR مورد نظر حدود 6 سال زمین گیر بوده و پس از خرید قطعات لازم از کانادا، 3 ماه است که وارد ناوگان هوایی شده است.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: جعبه سیاهی که روی هواپیما نصب است بسیار مدرن بوده و دسترسی به اپلیکیشنی که بتواند آن را تعریف کند ساده است. تیمی از کشور سازنده هواپیما (فرانسه) برای بازخوانی جعبه سیاه به ما کمک خواهند کرد.

وی یادآور شد: صبح امروز قطعه ای از بدنه هواپیما رویت شد و بلافاصله گروه های امدادی به منطقه اعزام شدند که به دلیل صعب العبور بودن منطقه تاکنون هیچ یک از گروه های کوهنوردی به منطقه نرسیده اند.

عابدزاده با بیان اینکه هنوز از سایت اصلی وقوع سانحه اطلاع نداریم، گفت: اگر پراکندگی قطعات هواپیما زیاد باشد کار سختی در پیش داریم اما تا چند دقیقه آینده گروه های امدادی وارد محل سقوط هواپیما خواهند شد که دستگاه های ویژه ای دارند و با آن می توانند تکه ها و قطعا هواپیما را بیابند.

تجهیزات، ایمنی نمی‌آورد 

همچنین  رحمت‌الله مهابادی، مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، در این نشست اظهار کرد: طی 3 سال اخیر در فضای کشور و فرودگاه‌ها اتفاقات بسیار بزرگی افتاده و ایمنی را با خرید تجهیزات در سطح قابل ملاحظه‌ای افزایش داده‌ایم.

مهابادی با بیان اینکه فرودگاه یاسوج به واسطه موقعیت جغرافیایی یک فرودگاه خاص است، بیان کرد: طی 2 سال اخیر برای بهبود شرایط در حوزه آسمان (ناوبری هوایی و زیرساخت‌ها) سرمایه‌گذاری زیادی صورت گرفته است. در این راستا حدود 30 میلیارد تومان برای توسعه فرودگاه یاسوج هزینه کرده‌ایم و 600 متر طول باند آن را افزایش داده‌ایم.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه 11 مانع مهم پروازی که می‌توانست ایمنی پرواز یاسوج را به خطر بیاندازد، طی 2 سال اخیر حذف شده است، تصریح کرد: طول باند این فرودگاه از 2600 متر به 3200 متر افزایش یافته است.

وی با یادآوری اینکه سامانه پیشرفته‌ای در حوزه مراقبت پروازی برای این فرودگاه‌ها خریداری و نصب شده است، گفت: این سیستم فلایت چک شده است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در ادامه به ابهامات مطرح شده در خصوص رادار فرودگاه یاسوج اشاره کرد و گفت: هدف اصلی از تجهیز کشور به رادار ارتقای کیفیت کنترل ترافیک فضا است، ضمن اینکه این رادارها از برخورد هواپیماها جلوگیری می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه آنچه ایمنی می‌آورد تجهیزات نیست، بلکه اجرای درست دستورالعمل است، تاکید کرد: در حال حاضر 5 فرودگاه مهرآباد، امام خمینی، اصفهان، شیراز و مشهد دارای رادار تقرب هستند.

مهابادی با بیان اینکه رادار تقرب فرودگاه مهرآباد 12 فرودگاه را تحت پوشش خود قرار می‌دهد، گفت: به زودی برای توسعه ظرفیت فرودگاه بندرعباس رادار تقرب نیز در این فرودگاه نصب می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار