گیاهی که افسردگی شما را درمان می‌کند!

افسردگی یکی از شکایات روحی-روانی شایع در آمریکا است، به طوریکه بیشتر از ۳۰ میلیون نفر از مردم امریکا را تحت تاثیر قرار می دهد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ داروهای ضدافسردگی شیمیایی با تنظیم هورمون سروتونین در مغز و تغییراتی در سطوح سروتونین باعث ایجاد تحولاتی در حالات روحی می شوند. سنت جونز ورت یا گل راعی یک گیاه ارگانیک بوده که در بهبود سطوح سروتونین موثر است.

سنت جونز ورت بسیار موثرتر از داروهای ضدافسردگی شیمیایی است، به طوریکه بیشتر از نیمی از شرکت کنندگان مبتلا به افسردگی خفیف تا متوسط با مصرف گیاه گل راعی بهبود علائم را در کمتر از یک ماه تجربه کردند. درست کردن چای این گیاه با ریختن نصف قاشق چایخوری گیاه گل راعی در آب در حال جوش به مدت ۱۰ دقیقه می باشد. مصرف یک تا دو بار از این چای به مدت ۴ تا ۶ هفته می تواند بسیار موثر باشد.

زعفران

زعفران برای درمان افسردگی مفید است. براساس یافته های بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در ایران، زعفران یک گیاه ضدافسردگی ایمن، موثر و بدون عوارض جانبی است. برای نمونه مصرف ۳۰ میلی گرم از عصاره زعفران به مدت ۶ هفته باعث کاهش قابل توجهی در علائم افسردگی شد. بنابراین در آشپزی می توانید از زعفران به عنوان یک ماده افزودنی به پلو یا بشقاب سبزیجات استفاده کنید.

جینکوبیلوبا

عصاره جینکوبیلوبا در کاهش افسردگی به ویژه در سالمندان کاربرد دارد. براساس وب سایت DepressionGuide، جینکوبیلوبا برای افراد زیر ۵۰ سال مفید بوده، همچنین بیشترین تاثیر این گیاه بر افراد بالای ۵۰ سال است که به دلیل کاهش جریان خون به مغز از فقدان حافظه نیز رنج می برند.

منبع: نسخه

انتهای پیام/

بهترین گیاهان ضدافسردگی را بشناسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۰۹:۰۶ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸
ایا یاس فلسفی هم درمان دارویی داره؟
Iran (Islamic Republic of)
مهری
۰۱:۰۸ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
کاش دارویی هم بود که ناامیدی را درمان می کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
ممنون از مطلب خوبتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
زعفرانو فهمیدم،اون دوتای دیگه را میشه توضیح بدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
بسیار عالی وممنون
آخرین اخبار