روشی نوین برای ترمیم زخم مبتلایان به سرطان

امیدی تازه برای مبتلایان به سرطان سر و گردن ایجاد شده است و به این ترتیب این افراد دیگر دچار افسردگی به دلیل دگرگون شدن چهره خود نمی‌شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان به تازگی شیوه درمانی جدیدی برای کمک به ترمیم بافت چهره افراد مبتلا به سرطان ابداع کرده اند.

به طور کلی جراحان زمانی که فرد دچار سرطان در ناحیه صورت هست مجبور به انجام جراحی و خارج کردن بخش‌های سرطانی و آسیب دیده می‌شوند که می‌تواند سبب آسیب شدید به چهره افراد شود.

این شیوه نوظهور درمانی می‌تواند برای کمک به افرادی که بر اثر پرتو درمانی و حذف تومور‌ها از سر و گردن خود دچار آسیب شدید فیزیکی و اختلال‌های روحی شده اند به کار رود.


برای سال‌ها از مشابه این روش برای انتقال چربی به سینه بانوان مبتلا به سرطان پستان برای ترمیم این عضو استفاده شده است و حال در شیوه‌ای جدید با چربی‌های مازاد شکمی چهره افراد بازسازی می‌شود.

آمار‌ها نشان می‌دهند سرطان سر و گردن در سال‌های اخیر به شدت افزایش یافته است که یکی از دلایل بروز آن ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) است، همچنین استعمال سیگار و دخانیات نیز تا ۶۵ درصد دربروز سرطان دهان موثر است.

از جمله سرطان‌های سر و گردن می‌توان تومور‌های گلو، لب، زبان و حفره بینی را نام برد که می‌توانند سبب از دست رفتن بخش‌هایی از چهره و گردن در زمان درمان شوند.

این روش درمانی جدید تنها یک ساعت به طول می‌انجامد و با تزریق چربی دریافت شده از شکم و تزریق به زیر پوست چهره و گردن می‌توان به سرعت نتیجه را مشاهده کرد.

کارشناسان تاکنون این روش درمانی را با موفقیت برروی ۵۰ بیماری اجرا کرده اند.

چربی بدن انسان سرشار از سلول‌های بنیادی است که قابلیت تبدیل به سلول‌های سالم و متفاوت بنا بر بافت بدن را دارند و این شیوه درمانی در واقع نوعی پیوند برای احیا و بازسازی سلول‌های پوستی است.


با انجام یک بی حسی موضعی، یک برش کوچک به داخل شکم یا عضله ران فرد زده می‌شود و حدود ۱۲۰ میلی لیتر چربی استخراج می‌شود و سپس این ماده داخل سانتریفیوژ قرار می‌گیرد تا آب و خون از سلول‌های چربی جدا شوند و در نهایت محلول خالص چربی به گردن و صورت تزریق می‌شود.

کارشناسان امیدوار هستند با استفاده از این شیوه بتوانند از ناراحتی و افسردگی مبتلایان به سرطان که بخش‌هایی از چهره خود را از دست داده اند بکاهند و سلول‌های چربی بتواند تا حد زیادی بافت‌های از دست رفته را ترمیم کند.

منبع:Dailymail

انتهای پیام/

استفاده از چربی شکمی برای زیبا سازی چهره مبتلایان به سرطان

برچسب ها: سرطان ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار