سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت؛

استعدادیابی کودکان بهزیستی در جشنواره «امید میهن»/ تدارک سفرهای نوروزی برای ۹۰ درصد کودکان و نوجوانان بهزیستی

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان بهزیستی کشور از تاریخ بیست و ششم بهمن تا سوم اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

استعدادیابی کودکان بهزیستی در جشنواره «امید میهن»/ تدارک سفرهای نوروزی برای ۹۰ درصد کودکان و نوجوانان بهزیستیبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

 

تمام کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی در سال 97 عیدی می گیرند

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران با بیان اینکه رقم عیدی سال 97 بین 100 تا 200 هزارتومان است، گفت: به تمام کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی پرداخت می شود.

وی اظهار کرد:تمام کودکان و نوجوانانی که تحت پوشش بهزیستی استان تهران قرار دارند، علاوه بر مبلغ مستمری اسفند ماه که به طور معمول در سایر ماه های سال دریافت می کنند، مبلغی را هم به عنوان عیدی دریافت خواهند کرد.

مدیر کل بهزیستی استان تهران در ادامه تصریح کرد: عیدی از سال 1370 تا کنون، تقریبا با روشی ثابت به کودکان و نوجوانان تحت پوشش سازمان بهزیستی پرداخت می شود و در سال آینده در قالب کارت های هدیه و به تمام آنها پرداخت می شود.

 

واریز عیدی مددجویان معلول بهزیستی تا نیمه اول اسفند ماه

محمدرضا اسدی معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران از واریز عیدی مددجویان معلول تحت پوشش سازمان بهزیستی استان تهران تا نیمه اول اسفند ماه خبر داد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر از 152 هزار معلول استان تهران، 48 هزار نفر تحت پوشش بهزیستی قرار دارند و همزمان با واریز مستمری اسفند ماه، مبلغی هم به عنوان عیدی به حساب این افراد واریز خواهد شد.

معاون امور توانبخشی بهزیستی استان تهران، با اشاره به افزایش مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی در سال جاری، خاطرنشان کرد: تا سال گذشته به طور معمول عیدی مددجویان زیر 100 هزار تومان و مطابق مستمری ماهانه این افراد بود و هم اکنون که مستمری آن‌ها در سال جاری با افزایش همراه بوده است، هنوز مبلغ دقیق واریزی آن، ابلاغ نشده است، اما این مبلغ از عیدی سال گذشته مددجویان بیشتر خواهد بود.

 

میانگین سنی معتادان متجاهر در تهران ۲۸ تا ۳۰ سال است

اصغر باقری، مدیر کل بهزیستی استان تهران اظهار کرد: میانگین سنی معتادان متجاهر، در استان تهران بین ۲۸ تا ۳۰ سال است.

باقری در ادامه تصریح کرد: ۶۳ درصد معتادان متجاهر، هیچ گونه اوراق هویتی ندارند و این مسئله در موارد مختلف، همچون استفاده از خدمات درمانی مراکز مختلف برای آنها مشکل ساز می‌شود.

وی اضافه کرد: ۳۷ درصد معتادان متجاهر خیابانی هم که اوراق هویتی دارند، به دلایل مختلف همچون بی‌اطلاعی خانواده از وضعیت فعلی آنها، فقدان دسترسی به اوراق هویتی و غیره در مواقع مورد نیاز مثل مراجعه به مراکز درمانی یا خدماتی، از ارائه آن خودداری می‌کنند.

 

ضرورت تهیه و تدوین پروتکل های درمانی اعتیاد ویژه زنان

فاطمه عباسی رئیس مرکز توسعه پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی کشور بر ضرورت تهیه و تدوین پروتکل های درمانی اعتیاد ویژه زنان تاکید کرد.

عباسی تاکید کرد: در جامعه ایرانی-اسلامی، زنان به عنوان ستون خانواده به شمار می روند از این رو باید برای حفظ آنها از انواع آسیب های اجتماعی و همچنین در صورت ابتلای زنان به معضلاتی چون اعتیاد، برنامه ریزی دقیقی انجام داد.

وی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه مسئله درمان اعتیاد و تهیه پروتکل های درمانی و همچنین پروتکل های مبحث پیشگیری مربوط به آن در حوزه زنان تا کنون مغفول مانده است و جبران این خلأ، ضرورت برنامه ریزی و توجه بیشتری را می طلبد.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: بهزیستی ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار