حج و زیارت در هفته ای که گذشت؛

سامانه نقل و انتقال فیش حج تمتع فعال شد/ مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‎ها و مداحان

مهم‌ترین اخبار و رویدادهای سازمان حج و زیارت از 26 بهمن ماه تا 3 اسفند ماه را با یک کلیک مشاهده کنید.

سامانه نقل و انتقال فیش حج تمتع فعال شد/ مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‎ها و مداحانبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سازمان حج و زیارت در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به آن می پردازیم.

سامانه نقل و انتقال فیش حج تمتع فعال شد

روابط عمومی سازمان حج و زیارت اعلام کرد: سامانه نقل و انتقال فیش حج تمتع از امروز فعال شد.

روابط عمومی سازمان حج و زیارت طی اطلاعیه‌ای در این خصوص اعلام کرد: دارنده (انتقال دهنده) و انتقال گیرنده فیش حج جهت ارائه درخواست و انجام فرآیند نقل و انتقال فیش‌های حج از (یکشنبه 29 بهمن ماه) می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین دفتر خدمات زیارتی به محل سکونت خود نسبت به ثبت رسمی انتقال فیش حج اقدام کنند.

این اطلاعیه می‌افزاید: طبق مقررات شخص انتقال دهنده و انتقال گیرنده فیش حج برای ثبت انتقال باید شخصا به همراه اصل قبض، کارت ملی و شناسنامه به یکی از دفاتر خدمات زیارتی مورد تایید سازمان حج و زیارت مراجعه کنند.

تکمیل اطلاعات بیش از 30 هزار نفر در فراخوان حج 97 تا امروز

وحید اسکندری سرپرست روابط عمومی سازمان حج و زیارت، اظهار کرد: به دنبال فراخوان سازمان حج و زیارت برای تکمیل ثبت نام متقاضیان حج سال 97 که تاریخ فیش آن‌ها تا 30 آبان ماه سال 1385 است، بیش از 30 هزار نفر تا (28 بهمن ماه)، اطلاعات خود را در سامانه اعلام شده این سازمان تکمیل کرده اند.

اسکندری تصریح کرد: فراخوان تکمیل اطلاعات متقاضیانی که تاریخ فیش حج آن ها به بعد از پایان آبان ماه سال 1385 مربوط است، پس از اعلام قیمت‌ها و معرفی کاروان ها، برای سایر متقاضیان اطلاع رسانی خواهد شد.

افزایش قیمت دلار ثبت نام کنندگان پیشین عتبات را متضرر نخواهد کرد

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: در این دوره بخش گسترده‌ای از ثبت نام متقاضیان برای سفرهای عتبات عالیات با دلار 4 هزار و 250 تومان بوده است، این در حالی است که قیمت دلار طی روزهای اخیر روند افزایشی را پشت سر گذاشته است.

وی اظهار کرد: با وجود گران شدن دلار، هیچ وجه جدیدی از کسانی که تا قبل از افزایش قیمت دلار برای سفر به عتبات ثبت نام خود را نهایی کردند، دریافت نخواهد شد.

ثبت نام زائران عتبات نوروز 97 به هفتم اسفند موکول شد

مرتضی آقایی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: ثبت نام افرادی که در مرحله پیش ثبت نام سفرهای نوروزی عتبات عالیات، نام نویسی کرده‌ بودند از تاریخ دوم به هفتم اسفند ماه موکول شد.

آقایی تصریح کرد: بر این اساس ثبت نام متقاضیان عتبات نوروزی سال 97 در کاروان‌های زیارتی که قرار بود در چهارشنبه دوم اسفند ماه آغاز شود، به دوشنبه هفته آینده(هفتم اسفندماه) موکول شد و با 5 روز تاخیر انجام می‌شود.

مدیریت کاروان‌های غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‎ها و مداحان

مرتضی آقایی مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت اظهار کرد: اغلب کاروان‌های آزادبر و غیرمجاز عتبات عالیات توسط خانم جلسه‌ای‌ها و مداحان مدیریت می‌شوند.

وی با بیان اینکه سازمان حج و زیارت در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای برای زائران کاروان‌های مجاز تمام خسارات وارد شده را به آن‌ها پرداخت می‌کند، تصریح کرد: کاروان‌های آزادبر به موارد امنیتی مورد نیاز زائران عتبات عالیات توجهی نمی‌کنند و در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای هیچ مسئولیتی را هم بر عهده نمی‌گیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار