جشنواره منطقه ای سينماي جوان فرصت شكوفايی استعدادهاي برتر استانی

قائم مقام بنیاد فارابی گفت: جشنواره های منطقه ای سینمای جوان بدلیل دیده شدن استعدادهای برتر این آثار حتی مهمتر از جشنواره بین المللی یا همان جشنواره سراسری که در تهران برگزار می شود است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حبيب ايل بيگی افزود :تعداد زیاد هنرجویان و سینماگرانی که در شهرهای مختلف هستند بیش از هر چیز نیاز به دیده شدن در شهرهای خود و سایر استانها دارند که با برگزاری جشنواره منطقه ای این فرصت را پیدا می کنند.

وی، ایجاد اعتماد به نفس در جشنواره های منطقه‌ای را با برگزاری جشنواره منطقه‌ای برای هنرجویان و سینماگران شهرستانی تاکیدکرد و گفت: آشنایی آنها با نقاط ضعف کارهایشان و آگاهی از آن برای پیمودن راه درست از دیگر کارکردهای جشنواره منطقه ای سینمای جوان است.

به‌گفته‌وی، رویداد منطقه‌ای این جشنواره می تواند آغازی برای ورود پیشکسوتان انجمن در عرصه داوری باشد.
مدیرعامل اسبق سینمای جوان، با اشاره به اینکه اگر برگزاری این جشنواره ها نبود گفت: ما نمی توانستیم استعدادهای خوب و توانمندمان را در حوزه داوری بشناسیم و هنوز مجبور بودیم از داوران معدود و محدود در سطح کشور استفاده کنیم.

ایل بیگی، انجمن سینمای جوان عکاسی را بن مایه فیلمسازی دانست و در خصوص آموزش آن در ارشاد و در سینمای جوان گفت: عکاسی در ارشاد بیشتر در حوزه عکاسی هنری است و بیشتر استفاده کننده آثار هستند و آموزش دهنده علاقه مندان به رشته عکاسی نیست.

وی با تاکید بر اینکه عکاسی یکی از پایه های سینما است گفت : دیدن درست، شناخت قاب، نور و رنگ برای فیلمسازی ضروری است.
به‌گفته‌وی، باقی ماندن بحث عکاسی و آموزش آن در انجمن ضروري است بویژه در حال حاضر که باوجود تکنولوژی های جدید امکان عکاسی در اختیار همگان قرار دارد.
عضو هیات مدیره انجمن، اظهار داشت: عکاسی درست را شاید بایستی به طور گسترده تری به مردم و بچه ها یاد داد تا بتوانند آنچه را که می گیرند و در فضای مجازی منتشر می کنند زیباتر و باکیفیت تر منتقل و به کار بندند.
ایل بیگی در ادامه، سیاست برگزاری جشنواره منطقه ای در سال 72 را یادآورشد و گفت: این جشنواره ها تا کنون با تغییراتی در اجرا شده که برای پاسخگویی به شرایط حال و مسائل امروز نیاز به بررسی بیشتری دارد.

وی، هماهنگی هر جشنواره بر اساس سیاستهای همان دوره را خاطرنشان‌کرد و گفت: جشنواره با این هماهنگی می تواند نقش و جایگاه خودش را مطابق آن دوره در آموزش، تولید و عرضه پیدا کند.

به‌گفته‌وی، بر اساس آنچه که وی در آخرین جشنواره منطقه ای و جشنواره های قبلی دیده است برقراری راههای ارتباطی بین مردم و هنرمندان در این جشنواره نیاز است.

ایل بیگی با تاکید بر اینکه تنها هدف جشنواره دور هم جمع شدن دست اندرکاران آن نیست گفت: با توجه به مردمی تر شدن سینما و علاقه مردم به حضور در چنین برنامه هایی در سالهای اخیر، باید تلاش شود تا گستره بینندگان این جشنواره ها نیز ازشرکت کنندگان در بخش مسابقه فراتر رود.

وی در خصوص فلسفه منطقه‌ای برگزار شدن این جشنواره تصریح کرد: ایجاد ارتباط افراد یک منطقه با هنرمندان مناطقی است که دورتر از خودشان هستند و یا ممکن است در تضاد اقلیمی، جغرافیایی و حتی فرهنگی با محل زندگیشان باشند.
به‌گفته‌وی،جشنواره های منطقه ای شاید تنها فرصتی است که در اختیار فیلمسازان شهرهای مختلف ما قرار می گیرد تا بتوانند آثار یکدیگر را ببینند یا می توان گفت تنها رویدادهایی است که در کشور ما در خارج از تهران برگزار میشود و فرصت مغتنمی برای هنرمندان در استان ها و شهرستان ها است.

شایان ذکراست: پنجاه و نهمین جشنواره منطقه‌ ای عکس، فیلم وفیلمنامه سینمای جوان ایران در کاشان همزمان با چهارم تا هفتم اسفندماه در مجتمع سینمایی کاشان برگزار می شود. 

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار