مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری استمرار در دعای ابوحمزه ثمالی و دعای کمیل داشتند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری استمرار در دعای ابوحمزه ثمالی و دعای کمیل داشتند؛ صفا، سلامت، قلب پاک و صداقت ایشان سبب ماندگاری در کارشان شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر ناطق نوری عصر امروز در مراسم چهلمین روز ارتحال حجت‌الاسلام مهدی مظاهری، اظهار داشت: مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری روحانی مبارز، مبلغ اسلام و مکتب اهل‌بیت (ع)، خدمتگزاری صادق، معلمی کم‌نظیر در میدان عمل بود.

وی با بیان اینکه حیات و زندگی مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری پر از ثمرات بوده است، گفت: انسان‌ها دو نوع حیات و مرگ دارند؛ نوع نخست حیات مادی است که قطعاً مرگ آن‌هم مرگ عادی است که حیوانات نیز آن را دارند ولی حیات دوم حیات معنوی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ملاک حیات معنوی را شعاع وجودی داشتن بیان کرد و افزود: ثمره داشتن انسان به میزانی است که‌ موج ایجاد می‌کند و تا زمانی که‌ موج دارد زنده است.

وی اظهار داشت: اگر انسان ثمره وجودی در جامعه نداشته باشد این شخص دچار مرگ معنوی است، ممکن است 80 یا 100 سال عمر کند ولی بهره‌ای برای جامعه‌ای ندارد.

ناطق نوری با بیان اینکه خداوند می‌فرماید هر کس مؤمن بوده و عمل صالح داشته باشد خداوند به او حیات طیبه می‌دهد، گفت: علمی که از انسان باقی بماند و مردم از آن منتفع شوند، معلمی که آموزش می‌دهد، اولاد صالح و صدقه جاریه چیزهایی هستند که نمی‌گذارد انسان بمیرد.

وی خاطرنشان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری به‌واسطه اقداماتی که کرده قطعاً نمرده و نمی‌میرد، غیر از ارشادات در منبرها و مراسم‌های مختلف ایشان دارای یک وجود بابرکت بودند؛ مرد عمل و معتمد مردم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: انسان‌های وارسته که برای خدا کار می‌کنند و دست افتاده‌ای را می‌گیرند خداوند به آن‌ها برکت می‌دهد؛ امام صادق (ع) فرمودند هر کس گرفتاری از مسلمانی برطرف کند خداوند در آخرت از او دست‌گیری می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر کسی توانمندی داشته باشد ولی دست نیازمندی را نگیرد خداوند او را در قیامت روسیاه محشور می‌کند.

ناطق نوری با بیان اینکه در خیلی از جاها دعای کمیل خوانده می‌شود، خاطرنشان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام مظاهری استمرار در دعای ابوحمزه ثمالی و دعای کمیل داشتند؛ صفا، سلامت، قلب پاک و صداقت ایشان سبب ماندگاری در کارشان شد.

وی یادآوری کرد: مردم حتی از استان‌های دیگر برای حضور در مراسم 30 شب دعای ابوحمزه ثمالی ماه رمضان حضور پیدا می‌کردند، ایشان با نفس دعای ابوحمزه ثمالی جوانان زیادی را پیش و پس از انقلاب اسلامی متحول کردند.

 

انتهای پیام/م

 

مراسم چهلمین روز ارتحال حجت‌الاسلام مهدی مظاهری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.