ماهی گرفتن «رسانه های عربی» از آب گل آلود «آشوبگری دراويش»+تصاوير

آشوب‌ برخی دراویش در منطقه پاسداران تهران به وسیله برخی رسانه‌های عربی و منطقه‌ای نیز مخابره شد؛‌ تعدادی از این رسانه‌ها خنثی بودند و تعدادی نیز در نحوه پوشش دست به شیطنت زدند.

ماهی گرفتن «رسانه های عربی» از آب گل آلود «آشوبگری دراويش»+تصاويربه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛  منطقه پاسداران تهران از دوشنبه شب (دیشب) شاهد آشوبگری فرقه‌ای از دراویش بود که طی آن چند مأمور انتظامی به شهادت رسیدند .

رسانه‌های عربی وابسته به «بلوک سعودی» از نخستین ساعات آغاز آشوب‌ها به بازتاب این حوادث پرداختند که در این گزارش به برخی از‌ آنها پرداخته می‌شود.

شبکه «العربیه» عربستان در سایت اینترنتی خود نوشت: «درگیری‌هایی که دوشنبه شب میان معترضان صوفی گنابادی و نیروهای امنیتی در تهران رخ داد تا امروز ادامه پیدا کرد. دستکم 5 نیروی امنیتی در این درگیری‌ها کشته و دهها تن دیگر از هر دو طرف زخمی شدند و صدها نفر نیز بازداشت شدند. ویدئویی که بر روی شبکه‌های اجتماعی قرار دارد نشان می‌دهد طی این درگیری‌ها، یک اتوبوس ، ماموران امنیتی را زیر می‌گیرد. پلیس ایران می‌گوید راننده این اتوبوس به نام «محمد ثلاث» از صوفی‌هاست اما صوفی‌ها آن را تگذیب می‌کنند».

در ادامه این گزارش آمده است: «سایت "مجذوبان نور" وابسته به صوفی‌ها، اقدام این گروه در حمله به نیروهای امنیتی را تکذیب و اعلام کرده تجمع صوفی‌ها "مسالمت‌آمیز" بوده است و این نیروهای امنیتی بوده‌اند که ابتدا، درگیری را آغاز کرده‌اند». مشخص است العربیه تلاش کرده است به روایت آشوبگران از وقایع شب گذشته اصالت بخشد و حتی با روایت آنها امر واضح حمله اتوبوس به نیروی انتظامی و مردم را منکر شده است.

العربیه هم‌چنین جملات «کسری نوری و فرهاد نوری» از فعالان توییتری وابسته به دراویش را به عربی ترجمه کرده و از قول آنها نوشته است: «سپاه ایران مسئول بازداشت صوفی‌ها و مجروح شدن آنهاست».

روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» هم در این باره نوشت: مناطق حساس تهران شاهد درگیری‌های خشن میان پلیس و طرفداران گروه «گنابادی» (صوفیه) بود که منجر به کشته شدن 3 پلیس شد، این 3 نفر با اتوبوس یکی از معترضان زیر گرفته شدند؛‌ تعداد زیادی نیز در این درگیری‌ها زخمی شدند.

«ارم نیوز» امارات اما در این باره مدعی شده است: «نیروهای امنیتی ایران به همراه سپاه پاسداران، تظاهرات صدها نفر از طرفداران نورعلی تابنده را سرکوب کردند».

 این وبگاه اماراتی در ادامه به گزارش آمدنیوز تکیه کرده و نوشته است: «نیروهای امنیتی ایرانی قصد بازداشت رهبر صوفی‌ها را داشتند که این درگیری‌ها به وجود آمد و دهها تن از صوفی‌ها بازداشت شده‌اند. این تحصن‌ها در برابر منزل تابنده حدود 2 هفته است که ادامه دارد». این در حالی است که بهانه اصلی آشوب‌آفرینی‌های شب گذشته، برخورد پلیس با یک سارق بوده است نه شخص دیگری.

ارم نیوز در ادامه دروغ‌پردازی‌های خود به معرفی دراویش و سرکرده آنها پرداخته و ادعا می‌کند: «یک هواپیمای نظامی (!) در بالای منزل تابنده در منطقه گلستان پاسداران به پرواز در آمده بوده و نیروهای امنیتی از تظاهرات‌کنندگان عکس گرفته‌اند تا آنها را بازداشت کنند. مقامات ایران در تلاش برای بازداشت تابنده به اتهام اقدام علیه امنیت ملی هستند اما طرفداران تابنده مانع این موضوع  می‌شوند». این پایگاه وابسته به امارات نیز تمام تلاش خود را کرده تا وقایع شب گذشته در تهران را با روایت غالب آشوبگران و ضدانقلاب به سمع و نظر مخاطبان عرب‌زبان برساند.

وبگاه « 24 امارات» نیز اعلام کرد: «در آشوب‌های دیشب تهران بیش از 300 نفر بازداشت و دستکم 5 نفر کشته شدند. این آشوب‌ها زمانی رخ داد که دراویش با تجمع در مقابل مرکز پلیس، خواستار آزادی صوفی‌های بازداشت شده بودند».

«صدی البلد» مصر با تیتر «دراویش در قلب تهران تحصن کردند» به این موضوع پرداخت و نوشت: «دراویش دراعتراض به بازداشت یکی از آنها، به تظاهرات خود در تهران ادامه دادند. ویدئوهای منتشره نشان می‌دهد ... برخی از آنها چیزهایی شبیه عصا به دست دارند، یکی از خیابان‌های تهران را بسته‌اند و لاستیک خودروها را آتش زده‌اند». در این روایت نیز «چماق و قمه» به «چیزهایی شبیه عصا» تبدیل شده تا بیان‌گر خشونت‌طلبی اغتشاش‌گران نباشد.

«العربی الجدید» دیگر وبگاه مصری این اتفاقات را اینگونه گزارش کرد: «تجمع اعتراضی دراویش گنابادی در شرق تهران به صحنه‌ای خونین تبدیل شد پس از آنکه یکی از معترضان، نیروهای پلیس را زیر گرفت و دستکم 3 نفر آنها کشته و تعداد دیگری زخمی شدند؛ به تعدادی از خودروها نیز آسیب وارد شد.»

دیگر وبگاه مصری که به این موضوع پرداخته «عربی 21» است که در گزارش خود نوشته است: «رسانه‌های ایرانی از کشته شدن 3 پلیس خود طی درگیری‌های خونین میان نیروهای امنیتی و فرقه دراویش گنابادی خبر دادند».

«عربی 21 » در ادامه مدعی شد: «کانال تلگرامی "مجذوبان نور" وابسته به دراویش اعلام کرد پلیس ایران منزل نورعلی تابنده رهبر دروایش را محاصره کردند و همین موضوع منجر به درگیری‌ها میان دو طرف شد».

این شیوه روایت‌گری رسانه‌های بلوک سعودی که مغایر با اصول خبررسانی و سرشار از خصومت است، نشان می‌دهد که کام مخالفین منطقه‌ای ایران از آشوب‌آفرینی‌های شب گذشته در تهران شیرین شده است. با این حال ورود جدی نیروهای امنیتی به صحنه و برخورد با اغتشاش‌گران اجازه نداد که این ذوق‌زدگی چندان به‌طول انجامد.


بیشتر بخوانید: خیابان پاسداران پس از اغتشاش دراویش به روایت تصویر


بیشتر بخوانید: ابراز خوشحالی دراویش گنابادی پس از جنایت در تهران + فیلم


بیشتر بخوانید: لحظه حمله وحشیانه اتوبوس دیوانه دراویش گنابادی به سمت مردم +فیلم


بیشتر بخوانید: دستگیری ۳۰۰ نفر از آشوبگران خیابان پاسداران 


بیشتر بخوانید: نحوه حمله اتوبوس دیوانه به ماموران نیروی انتظامی + فیلم


بیشتر بخوانید: جنایت در لباس عرفان! / ماجرای تجاوز قطب فرقه نعمت الهی به دختر بی گناه + فیلم


بیشتر بخوانید: جزییات جنایت دراویش گنابادی در پاسداران/ شهادت ۳ مأمور ناجا و ۲ بسیجی


منبع:فارس

انتهای پیام/

شیطنت رسانه‌های «بلوک سعودی» درباره آشوبگری دراویش+ تصاویر

برچسب ها: حوادث ، آشوب96
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۵ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
نیروی انتظامی به خوبی داشت ماجرا رو پایان میداد ولی این دراویش نذاشتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
چرا ما باید در برابر این گروه های معاند و شرور جنایتکار (نه یک فرد تنها و بی سلاح بلکه گروه مسلح و سازمان یافته) مماشات کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
لعنت بر این رسانه های غربی فرصت طلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر این اشوبگران که باعث جو سازی رسانه های بیگانه شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
اینهم از برکات تلگرام!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۲ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
باید ریشه منافقین خشکانده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
افرین بر غیور مردان نیروی انتظامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۲ ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
مرگ بر منافق
آخرین اخبار