لطیفی: استقلال شانس بیشتری برای موفقیت در آسیا دارد/ پرسپولیس باید بیشتر تلاش کند

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: استقلال با پیروزی مقابل الهلال عربستان، شانس صعود از گروه مرگ را دارد.

علی لطیفی، کارشناس فوتبال کشورمان در گفتگو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان،  درباره نتایج ۴ تیم ایرانی در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا بیان کرد: بر اساس خلاقیت فردی بار‌ها بیان کردم که در سطح آسیا بی رقیب هستیم و به هیچ عنوان کشوری به ما نمی‌رسد، اما از لحاظ امکانات و شرایط مالی، از تیم‌های آسیایی عقب هستیم و در ۴ بازی که در هفته دوم برگزار شد، چه در مسابقاتی که پیروز شدیم چه شکست خوردیم، از لحاظ تاکتیک تیمی ضعیف‌تر از تیم‌های دیگر بودیم و تنها روی نبوغ و توانمندی‌ها بدنی توانستیم به پیروزی برسیم.

او افزود: تیم‌های عربی از لحاظ تاکتیکی قوی هستند و خیلی زیبا بازی می‌کنند، اما نبوغ کافی ندارند و به همین دلیل از فوتبالیست‌های پا به سن گذشته مانند ژاوی و اسنایدر استفاده می‌کنند تا سطح فهم فوتبالی شان را اضافه کنند. استقلال با وینفرد شفر از تیم‌های دیگر در زمینه فنی بهتر کار کرده و روی سازمان دفاعی تیمش برنامه ریزی فوق العاده‌ای داشته است. در مسابقاتی که در کشور‌های بی طرف یا رقیب برگزار می‌شود، دفاع تیمی بهترین راه برای کسب امتیاز است و استقلال هم آن را به خوبی انجام می‌دهد.

لطیفی: استقلال شانس بیشتری برای موفقیت در آسیا دارد/ پرسپولیس باید بیشتر تلاش کند

پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتور در خط دفاع ضعف دارند

لطیفی ادامه داد: تراکتورسازی، پرسپولیس و حتی ذوب آهن از لحاظ دفاعی در لیگ قهرمانان ضعف داشتند و استقلال به دلیل سازمان دفاعی و شخصیت تیمی که در آسیا دارد، بهتر از ۳ تیم دیگر نتیجه گرفته است. البته پرسپولیس در لیگ برتر بی رقیب بوده است و شرایط خوبی دارد، اما برای حضور در آسیا باید بیشتر کار کند.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره اینکه چه تیم‌هایی از ایران شانس صعود دارند، خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم، استقلال با پیروزی مقابل الهلال عربستان و تساوی العین و الریان، شانس صعود از گروه مرگ را دارد و راهش برای رسیدن به جام حذفی هموار‌تر است، اما گروه پرسپولیس ساده است و پرسپولیس باید برای دوم شدن بجنگد و در گروه ذوب آهن هم، هر ۴ تیم (لوکوموتیو ازبکستان، الدحیل قطر، ذوب آهن ایران و الوحده امارات) شانس صعود به مرحله بعد را دارند، اما شانس موفقیت استقلال در آسیا بیشتر است و دلیل آن هم طرز تفکر بازیکنان و کادرفنی است. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است و به طور قطع رفته به رفته بهتر می‌شود و می‌تواند در آسیا هم مانند لیگ برتر عملکرد فوق العاده‌ای داشته باشد.

لطیفی: استقلال شانس بیشتری برای موفقیت در آسیا دارد/ پرسپولیس باید بیشتر تلاش کند

تراکتور شانسی برای صعود به مرحله حذفی ندارد

سرمربی تیم اکسین البرز در خصوص شرایط ذوب آهن و تراکتور گفت: با توجه به اینکه ذوب آهن ۲ بازی خانگی دارد و اگر بتواند نتایج خوب را مانند دیدار با لوکوموتیو بگیرد، شانس صعود به مرحله حذفی را دارد، اما تراکتور با توجه به ۲ بازی قبلش شانسی برای راهیابی به مرحله بعد نخواهد داشت و در همین مرحله حذف خواهد شد.

لطیفی در مورد شرایط تیم الهلال عربستان بیان کرد: در زمانیکه ما بازی می‌کردیم، الهلال یکی از غول‌های فوتبال آسیا بود، اما عربستان در یک دهه اخیر سیر نزولی را داشت تا اینکه به جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه صعود کرد و توانست وضعیت فنی تیم ملی کشورش را بهبود ببخشد. الهلال هم فصل گذشته فوق العاده بود و توانست با رامون دیاز به فینال لیگ قهرمانان صعود کند، اما در این فصل با از دست دادن چند بازیکن اصلی شان (عمر خریبین - ادواردو) و مشخص شدن تاکتیک تیمی، نتایج خوبی در آسیا کسب نکردند و از ۲ بازی یک امتیاز بدست آورده اند.

لطیفی: استقلال شانس بیشتری برای موفقیت در آسیا دارد/ پرسپولیس باید بیشتر تلاش کند

الهلال نسبت به فصل گذشته ضعیف‌تر شده است

او ادامه داد: الهلال تیم فصل گذشته اش نیست و استقلالی‌ها با روحیه بالاتری که داشتند، توانستند به برد برسند. البته بازی کردن مقابل سعودی‌ها در کشور بی طرف، به ضرر باشگاه‌های کشورمان است، زیرا شرایط آب و هوایی و ... به سود عربستانی‌ها است و آن‌ها می‌توانند راحت‌تر بازی کنند. من امیدوارم مشکلات بازی در کشورمان زودتر حل شود، زیرا که ورزشگاه آزادی مانند جهنمی برای تیم‌های دیگر است و اگر پرسپولیس یا استقلال در این ورزشگاه مقابل حریفان قرار بگیرند، بدون شک شرایط تفاوت دارد و ایرانی‌ها می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند.

بازیکن سابق استقلال در پایان گفت: امیدوارم ۴ تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرند و فارغ از رنگ ها، این مسابقات حکم بازی‌های ملی را دارد و با توجه به اینکه سال منتهی به جام جهانی است، قطعا نتیجه گیری تیم‌های کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا می‌تواند تیم ملی را از لحاظ شخصیتی در جهان بالاتر از قبل نشان دهد.

انتهای پیام/

اظهارات لطیفی درباره هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار