عربستان از جام جهانی ۲۰۱۸ اخراج می‌شود؟

فدراسیون جهانی فوتبال، عربستان را به دلیل مشکلات سیاسی تهدید به اخراج از جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه کرد.

به گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تنش سیاسی بین کشورهای عربستان و امارات با قطر، فدراسیون جهانی فوتبال ( فیفا ) مسئولان فوتبال عربستان را تهدید کرد که اگر بخواهد  مشکلات سیاسی را در ورزش و فوتبال وارد کنند، با خطر از حذف از جام جهانی 2018 روسیه روبرو می شوند.

فیفا، عربستان را تهدبد کرد که ایتالیا خواهان حضور در روسیه است و اگر دخالت سیاست در رشته فوتبال ثابت شود از بزرگترین آوردگاه فوتبالی جهان حذف خواهند شد و این می تواند برای سعودی ها که پس از 2 دوره غیبت به جام جهانی رسیدند، خطرساز باشد.

از سویی دیگر، قطر میزبان جام جهانی 2022 است و به همین دلیل فیفا اجازه دخالت و اذیت کردن این کشور را به سعودی ها نمی دهد و اگر عربستانی ها بخواهند همین روند را ادامه دهند شاید از جام جهانی اخراج شوند.

گفتنی است، طبق ماده هفت اساسنامه فیفا، این احتمال وجود دارد که فیفا کشوری را با وجود کسب سهمیه جام جهانی کنار بگذارد و کشور دیگری را جایگزین کند. این اتفاق در یورو 1992 رخ داد و یوگسلاوی به دلایل سیاسی کنار گذاشته شد و دانمارک جایگزین این تیم شد و در نهایت هم دانمارک قهرمان مسابقات گردید و حال این اتفاق ممکن است برای عربستان هم رخ دهد.

همچنین پیش از این تیم ملی ایتالیا تلاش کرد تا کشورهایی را که با دخالت‌های سیاسی در امور فوتبالی‌ روبرو هستند را در اختیار فیفا قرار داده تا شرایط آنها را بررسی کنند که نام عربستان، نیجریه، سنگال و مصر در این فهرست دیده می شد و هنوز فیفا برای این موضوع تصمیمی را اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/

عربستان از جام جهانی حذف می شوذ؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
الان ایتالیا لیست تهیه کرده "از بد ها" رو به فیفا داده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
حذف اينها باعث امنيت كل مسابقات است
ضمنا ايتاليا مي ارزه به كل فوتبال عربستان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۴ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
حذف اينها باعث امنيت كل مسابقات است
ضمنا ايتاليا مي ارزه به كل فوتبال عربستان
آخرین اخبار