تاکنیک مشابه در لیگ برتر و آسیا بلاى جان پرسپولیس

سرخپوشان پایتخت در دومین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا برابر السد قطر شکست خوردند.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، شکست برابر السد قطر در لیگ قهرمانان آسیا شوکی بر پیکره سرخپوشان پایتخت وارد کرد.پرسپولیس از جایی ضربه خورد که حریفان آسیایی این تیم آن ضعف را پیدا کردند اما تیم های داخلی هنوز نتوانستند دست برانکو را رو کنند. 

بزرگترین ایراد برانکو این بود که تیمش را با یک سیستم در بازی های داخلی و آسیایی روانه مسابقات می کند. پرسپولیس مقابل السد همان گونه به زمین مسابقه رفت که برابر تیم های داخلی هم با همین روش بازی می کند. سیستم2-4-4 برانکو در آسیا منسوخ شده است و سرمربی پرسپولیس اگر می خواهد تیمش در آسیا به موفقیت برسد باید درباره تاکنیک خود تجدید نظر کند. 

زوج ربیع خواه و کامیابی نیا آن قدر ضعیف عمل کردند که خلیل زاده و حسینی هم نتوانستند ضعف این 2 هافبک دفاعی را پوشش بدهند. میانه زمین مسابقه به طور عملی در دست قطری ها بود و 3 گل هم زدند و حداقل 5 گل دیگر نزدند. 

برخلاف میل باطنی باید بگوییم که این برد حق السد قطر بود و اگر جزء این اتفاق می افتاد بی عدالتی در فوتبال بود. 

نکته دیگر که باید به آن اشاره کنیم تعویض های دیرهنگام برانکو بود که می دانست تیمش با این روند نتیجه نمی گیرد و باید سریع تر چیدمان تیمش را تغییر می داد. ورود دیر هنگام  رسن و نعمتی تنها برای زدن یک گل چاره ساز بود و اگر آنها زودتر به زمین مسابقه می رفتند شاید نتیجه دیگری رقم می خورد. 

پرسپولیس در نبود مسلمان هم ضربه خورد و ریتم تهاجمی این تیم در نبود بهترین پاسورلیگ برتر هم قدرت چندانی نداشت. این تیم بازی را در همان ابتدا  باخت جایی که با یک ترکیب  قدیمی و شناخته شده برای رقبا به زمین مسابقه رفت و نتیجه را 3 بر یک واگذار کرد. 

برانکو در روز خوبی شکست خورد چرا که تیمش 4 بازی دیگر پیش رو دارد و از این شکست می تواند درس بگیرد و در بازی های بعدی جبران کند. پروفسور باید از هوش خود بهره بیشتری بگیرد و در بازی های بعدی این شکست را جبران کند. 

پرسپولیس به عنوان نماینده کشورمان در آسیا تیمی نبود که همگان انتظارش را داشتند و دریافت 3 گل از نماینده قطر نتیجه ای در خور شان این تیم نبود. سرخپوشان پایتخت باید با پوشش نقاط ضعف خود در بازی های بعدی در حد نام تیمی باشند که فصل قبل در آستانه رسیدن به فینال قرار داشتند.

نگاهی به عملکرد تک تک بازیکنان پرسپولیس  و نمرات آنها نشان می دهد که آنها در حد و اندازه خود نبودند و بازیکنان  خط دفاع بدترین بازی خود را برابر السد قطر انجام دادند. آنها باید سد محکمی برای حریف می ساختند و ضعف مدافعان به حدی بود که جنگندگی امیری و احمد زاده هم نتوانست موثر باشد. 

پرسپولیس  باید خود را برای دیدارهای حساس  لیگ قهرمانان آسیا مهیا کند تا آب رفته به جوی برگردد و امیدهایش برای رسیدن به مراحل بالاتر این رقابتها زنده بماند. 

انتهای پیام/ 

علل ناکامی پرسپولیس برابر السد قطر 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار