گالوپ: آمریکایی‌ها کره‌شمالی را بزرگترین تهدید علیه کشورشان می‌دانند

تازه‌ترین نظرسنجی موسسه بین المللی افکارسنجی و نظرسنجی گالوپ، تعداد آمریکایی‌هایی که کره شمالی را اصلی‌ترین تهدید پیش‌روی کشورشان می‌دانند حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی موسسه بین المللی افکارسنجی و نظرسنجی گالوپ، تعداد کسانی که در آمریکا، کره شمالی را اصلی‌ترین تهدید پیش‌روی کشورشان می‌دانند در مقایسه با سال ۲۰۱۶ حدود ۳۵ درصد افزایش یافته است؛ در حالی که همین آمار درباره ذهنیتی که آمریکایی‌ها از روسیه دارند تغییر اندکی (۱۵ درصد در سال ۲۰۱۶) داشته است.

موسسه گالوپ در یک گزارش خبری اعلام کرد کره شمالی با اختلافی بسیار زیاد از نظر آمریکایی‌ها اصلی‌ترین تهدید علیه این کشور است و ۵۱ درصد آمریکایی‌ها چنین نظری درباره کره شمالی دارند.

از سوی دیگر اتهامات مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا نیز عامل مهمی در تعیین جایگاه روسیه نزد ۱۹ درصد آمریکایی‌ها به عنوان دومین دشمن و تهدید بزرگ آمریکا به شمار می‌رود.

این آمار بالاترین سطح تهدید پنداشتن روسیه به وسیله آمریکایی‌ها در نظرسنجی‌های اخیر گالوپ بوده است.

چین و ایران نیز به ترتیب با یازده و هفت درصد در رتبه‌های سوم و چهارم بزرگترین دشمنان آمریکا از نظر مردم این کشور قرار دارند.

این نظرسنجی با شرکت هزار و ۴۴ شهروند بزرگسال آمریکایی بالاتر از هجده سال و در فاصله اول تا دهم فوریه با استفاده از تماس تلفنی صورت گرفت.

روسیه به طور تاریخی در رتبه‌های انتهایی چنین نظرسنجی‌هایی قرار می‌گرفت، اما در سال‌های اخیر جایگاه آن برجسته‌تر شده است.

به دنبال پیروزی ولادیمیر پوتین در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۲ روسیه، روابط دولت باراک اوباما رئیس جمهور وقت آمریکا با روسیه رو به تنش رفت.

پس از پیروزی دونالد ترامپ رئیس جمهور کنونی آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، اتهامات دخالت روسیه در این انتخابات خشم بسیاری از مردم آمریکا را برانگیخت.

این درحالی است که کره شمالی، چین و ایران به طور تاریخی رتبه بالایی در تلقی مردم آمریکا از دشمنان بالقوه این کشور داشته اند.

از سوی دیگر در حالی که کره شمالی و ایران تهدیداتی نظامی برای آمریکا محسوب می‌شوند چین بیشتر یک خطر و چالش اقتصادی برای واشنگتن به شمار می‌رود.

انتهای پیام/

آخرین نظرسنجی موسسه گالوپ در آمریکا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار