دعوت ایران از وزیر امور خارجه اکوادور برای سفر به تهران

مدیرکل آمریکای وزارت خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام سیاسی وزیر امورخارجه اکوادور بر تعمیق هر چه بیشتر روابط دو کشور تأکید کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد کشاورززاده، دستیار وزیر و مدیرکل آمریکای وزارت امور خارجه کشورمان در دیدار با قائم مقام سیاسی وزارت خارجه اکوادور ضمن ابلاغ دعوت رسمی از وزیرخارجه اکوادور برای سفر به ایران گفت: در شرایطی که به دنبال بحران‌های پی در پی حاصل از مداخلات فرامنطقه‌ای، منطقه خاورمیانه دوران پرتنشی را سپری می‌کند، خوشبختانه شاهد هستیم که جمهوری اسلامی ایران ثبات و اقتدار خود را حفظ کرده و ضمن تلاش برای برقراری و حفظ ثبات در منطقه، در مسیر توسعه قرار دارد و در این بین همواره تهران با تحولات منطقه مدبرانه و هوشمندانه رفتار کرده است.

در این دیدار که با حضور سعادت آقاجانی، سفیر کشورمان در کیتو انجام شد، دستیار وزیر امورخارجه کشورمان ضمن اشاره به برجام، افزود: یه رغم کارشکنی‌های دولت ترامپ، جامعه جهانی به ویژه اروپا، روسیه و چین حمایت و پایبندی خود را به این توافق اعلام کرده‌اند.

کشاورززاده گفت: به نظر بسیاری از ناظران، مخالفت ترامپ با برجام بی پایه و اساس است.

قائم مقام وزیرخارجه اکوادور نیز در این دیدار ضمن تشکر و استقبال از دعوت وزیرخارجه کشورمان از خانم «ماریا فراندا اسپینوسا»، وزیر خارجه اکوادور برای سفر به تهران، گفت: روابط با ایران برای اکوادور همواره از درجه بالایی از اهمیت برخوردار بوده و دراین راستا در تلاشیم حجم مبادلات تجاری و اقتصادی و علمی و فناوری خود را با ایران گسترش دهیم.

رونالدو سوآرز در ادامه ضمن اشاره به اهمیت برجام بر حمایت اکوادور از این دستاورد حقوقی و بین المللی در خصوص تحولات منطقه خاورمیانه نیز تاکید کرد.

قائم مقام وزیر امور خارجه اکوادور در امور سیاسی و روابط خارجی در این ملاقات خاطرنشان کرد: اکوادور با جدیت به دنبال توسعه و تعمیق روابط خود با جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: وزارت خارجه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار