تحصیل نزدیک به ۱۸۰ دانش آموز کم توان در مدارس عمومی استان مرکزی

نزدیک به ۱۸۰ دانش آموز کم توان به صورت تلفیقی درمدارس عمومی استان مرکزی مشغول به تحصیل هستند.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ عسکری رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی گفت: در حال حاضر ۱۷۸ دانش آموز آسیب دیده بینایی، شنوایی، جسمی- حرکتی و اتیسم به صورت تلفیقی در مدارس عمومی این استان اشتغال به تحصیل دارند.

عسگری افزود: سالیانه به طور متوسط هزار دانش آموزدیرآموز هم به مدارس عمومی معرفی می‌شود که آموزش آنان نیازمند توجه و انعطاف در روش‌های یاددهی – یادگیری و شیوه‌های ارزشیابی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد هر یک از دانش آموزان تلفیقی و دیرآموز اضافه کرد: کارکنان مدارس عمومی در آموزش این گروه از دانش آموزان تجربیات خاص و ارزشمندی دارند که آگاهی از آن برای افراد دیگر حوزه آموزش و پرورش حکم دوره آموزشی پربار را دارد.

تمدید مهلت جشنواره تجربیات برتر

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان مرکزی با اشاره به تمدید مهلت جشنواره تجربیات برتر ادامه داد: برگزاری این جشنواره به منظور بهره برداری از تجربیات ارزشمند آموزگاران و دبیران مدارس عمومی پذیرنده دانش آموزان با نیاز‌های ویژه (تلفیقی / دیرآموز) جشنواره تجربیات و ایده‌های برتر برگزار می‌شودو فرصتی برای ارائه، ثبت و سازماندهی تجارب و ایده‌های ارزشمند همکاران پذیرنده دانش آموزان تلفیقی و دیرآموز در مدارس عمومی فراهم خواهد کرد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش برای کسانی که این امر را فرصتی برای اعتلای آموزش و رشد شخصی می‌دانند، سرشار از تجربه‌های نادری است که آگاهی از آن برای هر فراگیری باعث کسب انگیزه و اعتماد برای عمل خلاقانه در موقعیت‌های واقعی تعلیم و تربیت است.

عسگری ادامه داد: در عین حال تجربه‌ها و ایده‌های خاص، در بردارنده دانش‌های مفیدی هستند که در قالب‌های معمول دانش رشته‌ای و دانش تربیتی وارد نشده اند، اما کارآمدی موقعیتی داشته اند.

وی تصریح کرد: در راستای استفاده از تجربیات و با توجه به استقبال همکاران از جشنواره تجربیات برتر، مهلت ارسال آثار تا روز دوشنبه ۷ اسفند ماه تمدید شده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.