هزینه یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در اجرای نیات واقفان در همدان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان از هزینه یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در برگزاری برنامه‌های اجرای نیات واقفان در دهه فجر خبر داد.

هزینه یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در اجرای نیات واقفان در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام کاروند،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به اشاره به اقدامات صورت گرفته از سوی اداره اوقاف و امور خیریه استان در یک ماه گذشته گفت: در دهه فجر فاطمی اقدامات قابل توجهی در راستای عمل به نیات واقفان خیراندیش صورت گرفت.

وی با بیان اینکه در قالب اجرای نیات واقفان خیراندیش استان کمک هایی در طول سال به محرومان و خانواده های نیازمند می شود افزود: این اقدام در مناسبت های مختلف توسط ادارات اوقاف و امور خیریه استان مورد توجه است.

حجت الاسلام محمد کاروند از توزیع سبد کالایی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان در بین یک‌ هزار و ۳۰۰ خانوار نیازمند استان در دهه فجر خبر داد و اظهار داشت: در شهرستان های همدان، ملایر، کبودراهنگ و تویسرکان اقلام مورد نیاز نیازمندان توزیع شد.

وی با بیان اینکه از محل درآمد موقوفات، ۴۰۰ میلیون تومان به منظور درمان بیماران خاص یا صعب‌العلاج در همدان، ملایر، کبودراهنگ و اسدآباد هزینه شد اضافه کرد: به هر بیمار پروانه‌ای، ام اس و سرطانی یک تا یک و نیم میلیون تومان کمک هزینه درمان پرداخت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با تاکید به اینکه در شهرستان همدان و ملایر هر بیمار صعب‌العلاج و خاص می‌تواند به اداره اوقاف مراجعه کرده و تا سقف یک‌ میلیون و پانصد هزار تومان کمک هزینه درمان دریافت کند عنوان کرد: به برخی از دانشجویان نیازمند نیز کمک‌هزینه تحصیلی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به ارائه خدمات درمانی رایگان در درمانگاه موقوفه بهاءالملک شهر همدان در ایام دهه فجر بیان کرد: تجهیزات پزشکی برای بیمارستان امام حسین(ع) ملایر به مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از محل نیات مرحوم سیف‌الدوله خریداری شد.

کاروند با اشاره به اعزام گروه های پزشکی در ارائه خدمات درمانی و ویزیت رایگان به روستاهای همدان، ملایر، کبودراهنگ و اسدآباد گفت: از اقدامات اداره اوقاف ارائه خدمات معیشتی به بیش از ۲ هزار خانواده زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی بوده که از محل نیات واقفین انجام شده است.

وی با بیان اینکه توزیع نان رایگان به نیازمندان از دیگر خدمات واقفان خیراندیش در همدان بود ابراز کرد: در دهه فجر تیم پزشکی اوقاف به ۳۲ روستای محروم اعزام شدند تا خدمات درمانی و دارویی رایگان در این مناطق ارائه دهند.

حجت الاسلام کاروند در ادامه گفت: در دهه فجر برنامه هایی با هدف اجرای نیات واقفین با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اجرایی شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اهمیت به تبیین دستاورهای انقلاب افزود: برنامه شب قدر انقلاب اسلامی هر سال در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار می شود و امسال نیز با توجه به برنامه ریزی صورت گرفته در خصوص حضور حداکثری آحاد مردم، این برنامه در برخی مساجد اصلی شهر همدان برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه اداره اوقاف خادم مردم و امین و حافظ موقوفات است، گفت: در سال های اخیر شاهد موقوفاتی از سوی واقفین خیراندیش هستیم که نیاز روز جامعه مورد توجه قرار گرفته است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان به وقف یک آپارتمان در راستای کمک به بیماران پروانه‌ای برای نخستین بار در همدان اشاره کرد و اظهار کرد: مرحوم ربابه صادقیان قبل از فوت منزل مسکونی خود را وقف بیماران پروانه‌ای کرد.

وی با اهمیت به وقف در حوزه اشتغال جوان، کمک به بیماران صعب‌العلاج گفت: یک واحد آپارتمان در نهاوند با نیت مبارزه با استکبار جهانی، آزادی قدس و کمک به مردم فلسطین با نام موقوفه «ولایت» به ثبت رسید که اتفاق خوبی بود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان با اشاره به اعزام ۱۶ بیمار کم‌بینا به منظور انجام عمل جراحی چشم به بیمارستانی در شیراز گفت: این بیماران به شیراز اعزام شدند تا مورد عمل جراحی قرار گیرند.

انتهای پیام/ ش

هزینه یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی در اجرای نیات واقفان در همدان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.