مدیر مرکز امور خادمین آستان:

سازماندهی ۷۰ هزار خادمیار برای خدمت به محرومین توسط آستان قدس رضوی

عصارنیا گفت: تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر خادمیارجهت ارائه خدمات به مردم محروم شناسایی و سازماندهی شده اند.

سازماندهی ۷۰ هزار خادمیار برای خدمت به محرومین توسط دفاتر استانی آستان قدس رضویبه گزارش حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آستان قدس رضوی در هر استان تنها یک دفتر برای شناسایی محرومان و مستضعفان و نیز سازماندهی خیّران و خادمیاران تخصصی به منظور ارائه خدمات داوطلبانه به محرومان در همان استان راه اندازی کرده و بر اساس راهبرد این آستان مبنی بر توسعه مفاهیم خدمت، خادم و مخدوم، زمینه خدمت افراد متخصص در حوزه‌های مختلف فراهم شده است.

در قالب طرحی، خادمیاران رضوی علاوه بر خدمت در حرم مطهر، بخشی از ماموریت خود را به صورت داوطلبانه به محرومان و مستضعفان در منطقه محل سکونت ارائه خدمت می‌کنند.

بر اساس این طرح، در هر استان یک دفتر تاسیس و شروع به فعالیت کرده است، که مهمترین فعالیت این دفاتر، شناسایی محرومین و مستضعفین به منظور ارائه خدماتی نظیر اعزام زائر اولی‌ها به مشهد مقدس با همکاری سایر نهاد‌های دولتی و غیردولتی و نیز ثبت نام و گزینش خادمیاران رضوی و سازماندهی آنان در قالب گروه‌های تخصصی برای ارائه خدمت به مردم محروم همان استان است.

تاکنون حدود ۷۰ هزار نفر خادمیار توسط این دفاتر شناسایی و جذب و جهت ارائه خدمات تخصصی به مردم محروم همان منطقه سازماندهی شده اند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار