نقیبی خبر داد

ساخت و ساز‌های غیر رسمی در دماوند/ افاغنه ۷۵ درصد دانش آموزان منطقه را تشکیل می‌دهند

نماینده شورای شهر دماوند، ساخت و ساز‌های غیررسمی و حضور افاغنه در منطقه را از مهم‌ترین معضلات دماوند دانست.

ساخت و ساز‌های غیر رسمی در دماوند/ افاغنه ۷۵ درصد دانش آموزان منطقه را تشکیل می‌دهندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نقیبی نماینده شورای شهر دماوند با بیان اینکه در دماوند معضلات زیادی داریم، اظهار کرد: باید ساخت و ساز‌های غیررسمی تعیین تکلیف شود، از سال‌های گذشته این ساخت‌و ساز‌ها انجام شده و خدمات و اسناد اخذ شده برای این املاک، گرفته شده است.

وی افزود: این معضل در کمیسیون ۱۰۰ مطرح شده است، اما در حال حاضر بدون تکلیف مانده است، زیرا دیگر ساخت و ساز‌های حریم در کمیسیون ۱۰۰ بررسی نمی‌شود.

نقیبی با اشاره به زلزله‌های اخیر گفت: ساخت و ساز‌های قاچاق و یک‌شبه در منطقه، ما را دچار مشکلات خواهد کرد.

نماینده شورای شهر دماوند با بیان اینکه بعضی از شهروندان مجبور هستند که بچه‌های خود را به تهران بفرستند، گفت: ۷۵ درصد دانش آموزان دماوند، افاغنه هستند.

وی افزود: انبوه جمعیت افاغنه در منطقه معضل بزرگی است، این افراد خانه‌ها را به مدت 3 ماه اجاره می‌کنند.

نقیبی با بیان اینکه در گذشته با حفر ۳۰ متر به آب می‌رسیدیم، گفت: امروزه با حفر ۲۱۰ متر به آب می‌رسیم، این موضوع بیانگر مشکل کمبود آب است.

نماینده شورای شهر دماوند با بیان اینکه اگر حقآبه رودخانه‌ها را به ما بدهند، آب هدر نمی‌رود، گفت: باید آب‌های سطحی استفاده شود تا آب‌های زیرسطحی نجات پیدا کنند.

وی با بیان اینکه در تامین آب شرب با مشکلات روبرو هستیم، گفت: در گذشته با ۲ چاه آب سرد کل منطقه را تامین می‌کردیم، اما امروزه نمی‌توانیم این کار را بکنیم، پراکندگی روستا‌ها زیاد است و هیچ آب شربی نداریم.

نقیبی با بیان اینکه در دماوند آرامستان نداریم، گفت: هفته گذشته یکی از افاغنه فوت کرد و ما جایی برای دفن وی نداشتیم، همین‌طور برای محلی‌ها و بومی‌ها هم آرامستانی نداریم.

نماینده شورای شهر دماوند با بیان اینکه یک تپه به مساحت ۱۲۰ هکتار به وزارت مسکن و شهرسازی داده ایم، گفت: اکنون برای گرفتن زمین باید التماس کنیم و هرروز شاهد این هستیم که شرکت‌ها آنجا را تصرف و ویلاسازی می‌کنند و ویلا‌ها را می‌فروشند، این در حالی است که ما برای دفن ساکنان فضایی نداریم.

انتهای پیام/

ساخت و سازهای غیررسمی و حضور افاغنه از معضلات مهم شهرستان دماوند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
واویلا این چه وضعشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۱ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
کدوم منطقه؟
آخرین اخبار