اعزام بیش از ۳۳۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان نور

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان از اعزام بیش از ۳۳۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان نور از نیمه دوم اسفند ماه خبرداد.

اعزام بیش از ۳۳۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان نوربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ ناصر بهروز مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان در ارتباط با اردو راهیان نور گفت: سالانه بیش از ۱۰ هزار نفر متقاضی داریم ولی حدود ۳هزار نفر اعزام می شود.


وی با اشاره به اینکه در استان کرمان دانشگاه شهید باهنر رییس قرارگاه و بسیج دانشجویی دبیر راهیان نور است افزود : موضوع اثرگذاری در راهیان نور برای ما اهمیت دارد و از لحاظ محتوا برنامه های متنوع فرهنگی در منطقه صورت می گیرد که خیرات و اثرات آن را به وضوح در دانشگاه ها می بینیم.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاههای استان کرمان گفت: در سال ۹۶ بیش از ۳۳۰۰ نفر در ۵ مرحله به مناطق عملیاتی اعزام خواهند شد.

بهروز با اشاره به برگزاری اردوهای جهادی در مناطق محروم افزود : همه مراکز آموزش عالی استان گروههای جهادی دارند و کمبود نیرو نداریم اما موضوع مهم در نوروز بحث مسئله یابی است که بعد از آن به رفع مشکل می پردازند.

وی افزود: در سالهای اخیر همه گروههای جهادی مناطق هدف داشتند یعنی هر گروه جهادی به صورت متمرکز حدود ۴ الی ۵ سال در یک روستا حضور مستمر دارند.

بهروز گفت : هدف اصلی ما بحث توانمندسازی روستاییان است تا مهاجرت برعکس شود و اهالی روستا با استفاده از امکانات روستا نیازهای خود را مرتفع کنند.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های استان کرمان افزود: در طرح جمعه های خدمت که به محرومیت زدایی در حاشیه شهر می پردازد دانشجویان علوم پزشکی، آزاد و فرهنگیان در شهرک های سیدی، الله آباد و صنعتی به ارائه خدمات می پردازند که از اهم فعالیتها توانمندسازی دانش آموزان مستعد و محروم است.

 

انتهای پیام/س

 

اعزام بیش از ۳۳۰۰ دانشجو به اردوهای راهیان نور از نیمه دوم اسفند ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار