برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فعالان گردشگری در اردبیل

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: دوره‌های آموزشی ویژه فعالان گردشگری در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قادر تقی‌زاده، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل صبح امروز در جلسه بررسی و هماهنگی برگزاری آزمون‌های گردشگری در اردبیل اظهار داشت:  آزمون جامع دوره­‌های کوتاه مدت گردشگری روز جمعه گذشته در استان اردبیل به صورت هماهنگ با کل کشور و با نظارت معاونت گردشگری و نماینده حراست استان و کارشناس آموزش و ناظران برگزار شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل بیان کرد: تعداد 32 نفر در دوره آموزشی مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی، سه نفر در دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی و 15 نفر راهنمایان طبیعت‌گردی در این آزمون شرکت کرده بودند که طول مدت برگزاری کلاس­‌های آموزشی دوره‌ای مدیر فنی چهار ماه بوده و  راهنمایان دوره پنج ماهه طی کرده‌اند.

وی تصریح کرد: دوره مدیریت فنی دفاتر خدمات مسافرتی یک دوره 321 ساعته با سرفصل­‌های بازاریابی و فروش خدمات مسافرتی و گردشگری، شناخت صنعت گردشگری، آشنایی با قوانین و مقررات جهانگردی، برنامه­‌ریزی و سرپرستی گشت­‌ها، شناسایی مسیرهای گردشگری و انگلیسی تخصصی و مکاتبات دفاتر خدمات مسافرتی است.

تقی‌زاده گفت: دوره راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی نیز یک دوره به مدت 483 ساعت دارای دروس شناخت اماکن تاریخی، شناخت صنعت گردشگری، مبانی اکوتوریسم و طبیعتگردی، جغرافیای جهانگردی ایران و نقشه خوانی، معماری ایران و جهان، آشنایی با فرهنگ و اقوام ایران زمین، آشنایی با میراث فرهنگی و هنرهای سنتی و زبان تخصصی انگلیسی است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: نتایج آزمون تا یک ماه دیگر از طریق سامانه جامع آموزش گردشگری اعلام خواهد شد و فراگیران می‌توانند با در دست داشتن کد کاربری و رمز عبور از نتایج آزمون مطلع شوند.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه فعالان گردشگری در سطح استان خبر داد و گفت: آزمون جامع گردشگری سالانه دو بار به صورت سراسری برگزار می‌­شود و علاقمندان برای شرکت در این دوره‌­ها می­‌توانند در موسساتی که مجوز رسمی از سوی سازمان میراث فرهنگی دارند ثبت نام کنند.

انتهای پیام/ ع

آزمون جامع دوره­‌های کوتاه مدت گردشگری در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.