رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح کرد:

وجود ضعف محاسباتی در حوزه مهندسی کشور

رئیس شورای شهر قم گفت: معمولاً در اجرای برخی پروژه‌ها به‌علت مشکلات در محاسبات طوری رفتار شده که یا آن پروژه تبدیل به تهدید شده و یا منجر به هدر رفت منابع شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ عبدالله جلالی،رئیس شورای اسلامی شهر قم صبح امروز در نخستین کنفرانس ملی تخصصی مهندسی پل با رویکرد مدیریت شهری که در سالن همایش‌های شهرداری قم برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری چنین همایش‌هایی برای رسیدن به راهکار، تبادل‌نظر و انتقال تجارب در شرایطی که حوزه‌های فنی و تخصصی به‌روز نبوده بسیار مهم است.

وی ضعف محاسباتی را از مسائل مهم در حوزه‌های تخصصی و مهندسی برشمرد و افزود: معمولاً در اجرای برخی پروژه‌ها به علت مشکلات در محاسبات طوری رفتار شده که یا آن پروژه تبدیل به تهدید شده و یا منجر به هدر رفت منابع شده که در این شرایط یکی از رسالت‌های مهم مهندسان باید محاسبه دقیق باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از رسالت‌های جامعه مهندسی در هر حوزه‌ای محاسبه دقیق است خاطرنشان کرد: یکی از ضعف‌های دیگر مشهود در حوزه اجرا است؛ معمولا ابزار و امکانات استاندارد نیست لذا در اجرا نیز مشکلاتی به وجود می‌آید.

وی با بیان اینکه شایعه سازی در حوزه پروژه‌های بزرگ عمرانی بسیار زیاد است اذعان کرد: پروژه‌های بزرگ همیشه درگیر شایعاتی است و یکی از موضوعاتی که باید در حوزه عمرانی و مهندسی مورد توجه قرار گیرد ارزش‌های فرهنگی است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی افزود: در حوزه تحقیق و پژوهش معمولا در کشور کم کار هستیم و کمتر به مسائل پژوهشی و ارتقاء دانش فنی و مهندسی توجه می‌کنیم؛ ما نسبت به کشورهای پیشرفته دنیا فاصله زیادی نداریم ولی به نسبت آنها باور کمتری به توانمندی‌های خود داریم.

وی زیباسازی در پروژه‌های عمرانی و مهندسی را ضروری عنوان کرد و گفت: به نظر می‌رسد در حوزه پروژه‌های عمرانی و مهندسی باید به ظاهر بیش از پیش توجه کرد.

جلالی با ذکر این سوال که آیا می‌توان برای پل‌های سه سطحه رایج در کشور جایگزینی معرفی کرد و راهکاری ارائه داد تا از سنگینی این پروژه‌ها کاسته شود افزود: نیاز است به این حوزه دقتی جدی شود تا شاهد تحولی در حوزه پل‌سازی در کشور و شهر قم باشیم.

وی اذعان کرد: این نشست یکی از ضرورت‌های کشور است و امیدواریم نتایج این نشست در حوزه اجرایی نیز به کار گرفته شده و شاهد تحولی در حوزه پل‌سازی باشیم.

انتهای پیام/ت

لزوم تدوین پیوست فرهنگی برای پروژه‌های عمرانی قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار