احتمال سقوط باشگاه لیگ برتری ایران به دسته دوم!

باشگاه پدیده مشهد با مشکلات مالی زیادی مواجه است و احتمال دارد از لیگ برتر اخراج شود.

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیم فوتبال پدیده مشهد که لیگ هفدهم را با قدرت آغاز کرد و با هدایت محمدرضا مهاجری موفق شد از 10 بازی نخست 16 امتیاز کسب کند، در تاریخ 17 آذر و با حکم فیفا 6  امتیاز از این تیم به دلیل شکایت زوران کنزوویچ کسر شد و آنها به یکباره از رده های بالایی جدول به میانه رسیدند و حتی به دلیل مشکلات مالی چندروزی تمرینات این تیم لغو شد.

تمرینات پدیده از روز سه شنبه هفته گذشته به دلیل اعتراض بازیکنان به حالت تعلیق درآمده بود و بازیکنان در حالی که در محل تمرین حضور داشتند اما راضی به برگزاری تمرین نمی‌شدند و به همین دلیل، کریمویی مدیرعامل باشگاه پدیده در محل تمرین این تیم حضور پیدا کرد و با بازیکنان در این خصوص به صحبت پرداخت و سپس اعضا تصمیم گرفتند تا شروع به تمرین کردن کنند.

البته مشکلات پدیده از این بیشتر است و ایگور پراهیچ که سابقه حضور در این تیم را دارد، به دلیل مطالبات مالی به فدراسیون جهانی فوتبال شکایت کرده و کمیته انضباطی، به مشهدی وقت داده تا 6 اسفند پول این بازیکن را پرداخت کنند و در غیر اینصورت با کسر 6 امتیاز دوم مواجه می شوند.

فیفا در تاریخ 31 ژانویه 2018 (11 بهمن) نامه‌ای را به فدراسیون فوتبال ایران، باشگاه پدیده و ایگور پراهیچ ارسال کرده و در این نامه هشدار داده است از آنجایی که باشگاه پدیده تاکنون به تصمیمی که کمیته حل اختلاف فیفا در تاریخ 26 مِی 2016 گرفته بود، واکنشی نشان نداده، پرونده به کمیته انضباطی فیفا ارسال شده تا تصمیمات جدیدی که شامل جریمه نقدی، کسر امتیاز و سقوط به دسته پایین‌تر می‌تواند باشد، گرفته شود.

حالا مسئولان پدیده با ایگور پراهیچ مذاکره کردند و از او وقت خواستند تا 6 اسفند ( 4 روز ) باقیمانده مطالبات این بازیکن را بپردازند و اگر این اتفاق رخ ندهد، آنها با 6 امتیاز منفی و 17 امتیاز به رده پانزدهم جدول سقوط می کنند.

نکته دیگر درباره شرایط این تیم، وضعیت بد مالی است که بازیکنان پدیده از نیم فصل دوم هیچ دریافتی نداشتند و احتمال دارد آنها دیگر در لیگ شرکت نکنند که اگر این اتفاق رخ دهد و مشهدی ها مقابل ذوب آهن و سپیدرود رشت حضور نیابند، با جریمه سنگین مالی مواجه می شوند و به 2 دسته پایین تر سقوط می کنند.

البته مسئولان پدیده برای جلوگیری از این موضوع هیچ واکنشی نشان نداند و حتی یکی از بازیکنان این تیم که نخواست نامش فاش شود در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان بیان کرد: شرایط بدی دارم و از نیم فصل دوم که 8 تا هفته می گذرد، هیچ دریافتی نداشته ایم. بازیکنان هم چند روز اعتصاب کردند اما باشگاه قول داد که مشکلات حل شود که تاکنون این اتفاق رخ نداد.

بر همین اساس، سعید فتاحی، رئیس کمیته برگزاری مسابقات لیگ برتر گفت: باشگاه ها وقتی در لیگ برتر حضور می یابند دیگر نمی توانند انصراف دهند اما اگر هر باشگاهی در 2 دیدار لیگ برتر حضور نیابد با جریمه سنگینی مواجه می شود و به 2 دسته پایین تر سقوط می کند.

او افزود: بسیاری از باشگاه ها در چندسال گذشته بیان کردند که در لیگ شرکت نمی کنند اما مشکلات شان حل شد و به بازی ها رسیدند و امیدوارم در لیگ هفدهم هم چنین اتفاقی مبنی بر حضور نیافتن تیم ها رخ ندهد.

انتهای پیام/

پدیده به لیگ دسته 2 می رود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار