حلالی: پرسپولیس ابزار قهرمانی در آسیا را ندارد/ برانکو نباید مسلمان را طرد کند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازی پرسپولیس و السد ثابت کرد این تیم ابزار قهرمانی در آسیا را ندارد.

اسماعیل حلالی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در گفتگو با   خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره شکست 3 بر یک پرسپولیس مقابل السد در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا، بیان کرد: از آنجایی که با پرسپولیس زندگی نمی کنم نمی توانم به صورت دقیق درباره مسائلی که درباره تاثیر بازی ندادن محسن مسلمان و تعویض های برانکو در این بازی مطرح شده است، صحبت کنم اما باید بگویم پرسپولیس بازی را خوب شروع نکرد و آماده دیدار با السد نبود. در پنج دقیقه اول بازی حس کردم پرسپولیس از لحاظ روحی و روانی وضعیت خوبی ندارد و نمی تواند شرایط مناسبی داشته باشد. در کنار این امر بازیکنان هم در پاسکاری و سبک بازی اشتباهات زیادی داشتند.

پرسپولیس ابزار قهرمانی را در آسیا ندارد

او با اشاره به زمان شکست پرسپولیس مقابل السد، تصریح کرد: شکست برابر السد سبب می شود بازیکنان و کادرفنی پرسپولیس به خودشان بیایند و مشکلات را حل کنند. هرچند اعتقاد دارم نبایست درباره مشکلات این تیم در رسانه ها جار و جنجال راه انداخت. در ابتدای فصل هم گفتم صعود پرسپولیس به جمع چهار تیم فصل گذشته لیگ قهرمانان به معنی صعود قطعی این تیم به فینال این دوره و قهرمانی نیست و نباید توقعات را بالا برد. برای قهرمانی ابزارهایی نیاز است که پرسپولیس آن را ها در اختیار ندارد. 

بازیکنان خارجی السد سبب شدند این تیم راحت 3 گل به بهترین تیم ایران بزند

حلالی ادامه داد: یکی از این ابزارها بهره مندی از 3 بازیکن تاثیرگذار خارجی است که پرسپولیس از این امر بی بهره است. زمانیکه بازی پرسپولیس و السد را ببینید، متوجه می شوید بازیکنان خارجی السد کیفیت بسیار بهتری از نفرات داخلی این تیم دارند. شاید اگر ضعیف ترین تیم لیگ برتر ایران با بازیکنان قطری بازی کند، این تیم را به راحتی شکست دهد اما بازیکنان و مربیان خارجی در پیشرفت تیم های قطری نقش بسیار تاثیرگذاری دارند و سبب می شوند تا آن ها به راحتی 3 تا 4 چهارگل به بهترین تیم ایران بزنند. باید دید چه امکاناتی به پرسپولیس داده ایم که از این تیم توقع قهرمانی آسیا داریم. واقع بینانه باید به برخی مسائل نگاه کنیم.

پرسپولیس می خواهد منشا و رسن را به بازیکنان باکیفیت بین المللی تبدیل کند و این امر در مقایسه با بازیکنان حرفه ای قطری ها جای تاسف دارد

هافبک اسبق پرسپولیس افزود: برخلاف السد پرسپولیس بازیکنان خارجی بزرگی در اختیار ندارد. بشار رسن، بازیکن تیم امید عراق است که در پرسپولیس کلا 30 دقیقه بازی نمی کند. اگر او کیفیت بالایی دارد چرا به صورت ثابت به میدان نمی رود؟ در بازی هایی هم که از ابتدا در ترکیب قرار گرفته نشان داده است تفاوت خاصی با بازیکنان ایرانی ندارد. همین گادوین منشا سال پیش به عنوان بازیکن تستی به پیکان آمد و هرچند قابلیت زیادی دارد اما ما می خواهیم او را به یک بازیکن استاندارد تبدیل کنیم.

برخلاف بازیکنان خارجی بدون افتخار پرسپولیس، السد ژاوی را در اختیار دارد

حلالی افزود: قهرمانی آسیا برای بازیکنانی مانند رسن و منشا بسیار بزرگ است چراکه آن ها افتخارات قابل ذکری ندارند که بتوانند با توانمندی هایشان پرسپولیس را به این افتخار برسانند. منشا و رسن محتاج تر از بازیکنان ایرانی به کسب عنوان های مهم هستند. تیم های ایرانی حدود 3 دهه است که قهرمان آسیا نشده اند و در این وضعیت بازیکنی جذب می کنیم که رزومه خاصی ندارد. ژاوی هرناندز چهار بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شده است و کسب قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا برای او عادی است. این فوق ستاره اسپانیایی تجربه اش را در اختیار سایر بازیکنان السد قرار می دهد  و آن ها راحت بازی می کنند.

بازیکنان پرسپولیس هنوز یاد نگرفته اند در زمان از دست دادن ت.پ با هم جر و بحث نکنند

او درباره تفاوت سطح بازی پرسپولیس با السد اظهار داشت: از لحاظ فنی تفاوت خاصی بین پرسپولیس و السد وجود نداشت اما بازیکنان خارجی السد تاثیر بسیار زیادی در پیروزی این تیم داشتند. بازیکنان پرسپولیس هنوز یاد نگرفته اند اگر در حمله یک توپ را از دست دادند، با هم جر و بحث نکنند و همین عامل سبب می شود در ضد حمله گل بخورند. نمی خواهم مشکلات پرسپولیس را باز کنم اما  هر وقت برانکو را ببینم، نظراتم را به او ارائه می دهم. البته نمی گویم در صورت رفع مشکلات، به راحتی قهرمان آسیا می شویم بلکه سطح پرسپولیس در صورت تحقق این امر افزایش می یابد.

پورعلی گنجی، ژاوی و بغداد بونجاح عصای دست السد بودند

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس تهران با اشاره به نقش ژاوی هرناندز، مرتضی پورعلی گنجی و بغداد بونجاح در ترکیب السد اظهار داشت: عملکرد ژاوی سبب شد تا 3 بازیکن پرسپولیس کارت زرد بگیرند چراکه او تجربه و رزومه فوق العاده ای در لالیگا و تیم ملی اسپانیا دارد و در چنین بازی هایی راحت کار می کند. مرتضی پورعلی گنجی هم نمایس بسیار خوبی در ترکیب السد دارد و این امر نشان می دهد تیم های متمول قطری روی هر بازیکن ایرانی دست نمی گذارند و چهره هایی انتخاب می کنند که عصای دستشان باشد. پورعلی گنجی در کنار پدرو میگل به راحتی دفاع السد را مقابل حملات پرسپولیس جمع کرد. بغداد بونجاح هم به راحتی 2 گل وارد دروازه پرسپولیس کرد.  همین چهار بازیکن غیرقطری کل بار السد را به دوش کشیدند و عالی بازی کردند. 

برانکو نباید مسلمان را از فکر و تیمش طرد کند

حلالی درمورد دلیل بازی ندادن برانکو به محسن مسلمان خاطرنشان کرد:  با تمام احترامی که برای برانکو قائل هستم، اعتقاد دارم زمانی که یک بازیکن از لحاظ رفتاری یا نوع بازی دل سرمربی پرسولیس را می زند، برانکو سعی نمی کند او را درست کند. مربی باید مشکل بازیکن را حل کند نه اینکه او را از فکر و تیمش کنار بگذارد. ایران کشوری نیست که هر سال فوتبالیستهای زیادی در آن رشد کنند تا دست مربی باز باشد. در این وضعیت باید اشتباهات بازیکن را به او تذکر بدهیم تا آن ها را رفع کند. برخورد سلبی با بازیکن در نهایت به تیم ضربه می زند. بازیکنان ایرانی حرفه ای نیستند و بارها دیدیم برخی از آن ها در زمان تعویض با اخم به سرمربی بیرون می آیند. با این وجود نبایست او را طرد کنیم بلکه باید به او یاد بدهیم  به شکلی بازی نکند یا رفتاری نداشته باشد که روی نیمکت بنشیند.

برانکو باید به نیمکت نشینان پرسپولیس بیشتر بها  دهد

او ادامه داد: وقتی بازیکن وظیفه اش را به درستی انجام ندهد، سرمربی تیم محکوم است که او را نیمکت نشین کند. نمی دانم چه اتفاقی در تمرینات و اردوی پرسپولیس رخ داده است که برانکو تصمیم گرفته از این بازیکنان مقابل السد استفاده کند.  من از لحاظ شخصیتی و فنی مرید برانکو هستم و چیزهای زیادی از او یاد گرفته ام. برانکو مربی ای است که برخلاف بسیاری از همکاران ایرانی من زمانیکه تیمش در جایگاه پانزدهم جدول بود زمین و زمان را به هم ندوخت اما با وجود تمام این مسائل دوست دارم برخی نکات را به او انتقال دهم. شخصیتم به شکلی است که اگر بچه 2 ساله نکته کارسازی به من بگوید، سعی می کنم آن را به کار گیرم و از برانکو به عنوان مربی حرفه ای انتظار دارم به نفرات ذخیره پرسپولیس بیشتر بها دهد. 

استقلال فوتبال چشم نوازی ارائه نمی دهد اما از زمان حضور شفر تیم تر شده است

حلالی درباره اینکه با توجه به روحیه گرفتن بازیکنان استقلال به دلیل برتری مقابل الهلال، برانکو باید چه راهکاری برای دربی 86 به کار گیرد، توضیح داد: هرچند از زمان حضور وینفرد شفر در استقلال این تیم همدل تر و باکیفیت تر شده است اما از لحاظ فنی فوتبال زیبا و چشم نوازی انجام نمی دهد. شفر فهمیده است که نبایست از استقلال در کنار نتیجه گیری انتظار فوتبال زیبایی داشته باشد اما بازیکنانش را به سطحی رسانده است که از توانشان به بهترین شکل استفاده می کنند.

برتری استقلال مقابل الهلال سبب می شود پرسپولیسی ها این تیم را دست کم نگیرند 

پیشکسوت فوتبال ایران در پایان خاطرنشان کرد: دربی بسیار سختی پیش روی پرسپولیس قرار دارد و نبایست این بازی را به جدول لیگ ربط دهیم. خوشحالم استقلال توانست الهلال را شکست دهد چراکه بازیکنان پرسپولیس متوجه می شوند نبایست این تیم را دست کم بگیرند. البته با وجود برتری شاگردان شفر مقابل الهلال و شکست پرسپولیس برابر السد، باز هم شاگردان برانکو می توانند در دربی به پیروز شوند چراکه توانایی های فنی بالاتری نسبت به حریف دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار