هفت کشته و زخمی در حمله راکتی طالبان به پایگاه نظامیان خارجی در غرب افغانستان

گروه طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد در نتیجه حمله راکتی این گروه به پایگاه نظامیان خارجی در غرب افغانستان دست‌کم سه نظامی خارجی کشته و چهار نظامی دیگر زخمی شدند.

هفت کشته و زخمی در حمله راکتی طالبان به پایگاه نظامیان خارجی در غرب افغانستانبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان؛گروه طالبان با انتشار بیانیه در سایت «الاماره» تصریح کرد: در حمله راکتی این گروه به پایگاه نظامیان خارجی در ولایت فراه 3 نظامی خارجی کشته و 4 نظامی دیگر زخمی شده است.

بر اساس این گزارش حملات راکتی طالبان به جز تلفات جانی خسارات مالی نیز به همراه داشته است، زیرا دو فروند از راکت‌های شلیک شده در نزدیکی بالگردهای نظامیان خارجی در فرودگاه برخورد کرده است.

در چند هفته اخیر حملات راکتی طالبان به پایگاه نیروهای خارجی در شهر فراه افزایش یافته است؛هفته گذشته نیز در نتیجه حمله راکتی این گروه در فراه پنج نظامی ایتالیایی کشته شده و چند نفر دیگر زخمی شدند.

در پی افزایش حملات طالبان به نیروهای خارجی در غرب افغانستان وزیر دفاع ایتالیا از کاهش نظامیان ایتالیایی و واگذاری مسئولیت غرب افغانستان به سایر اعضای ناتو خبر داده است.

این در حالی است که فرماندهی نیروهای مأموریت حمایت قاطع نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان تاکنون درباره تلفات حملات راکتی اخیر طالبان به نظامیان خارجی در غرب افغانستان اظهار نظری نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.