جایزه آسمان آبی در دستان عکاسان خوزستانی

جوایز اصلی نخستین جشنواره ملی عکس آسمان آبی تهران به 2 عکاس خوزستانی رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، در مراسم پایانی و اهدای جوایز نخستین جشنواره ملی عکس آسمان آبی، میعاد آخی به عنوان رتبه اول و شایسته تقدیر و مدیار شجاعی‌فر به عنوان رتبه دوم این مسابقات انتخاب شدند.

آثار این 2 عکاس خوزستانی در مورد آلودگی هوای خوزستان، به همراه آثاری از 25 عکاس دیگر از سایر نقاط ایران از ۲۵ تا ۳۰ بهمن  96 در نمایشگاهی در مؤسسه ‌صبا در شهر تهران در معرض دید همگان قرار داشتند.

آثار راه یافته به بخش مسابقه در قالب کتابی نفیس به چاپ خواهد رسید و به جهت اهداف آموزشی جشنواره یک نسخه از این کتاب به برگزیدگان جشنواره اهدا می‌ گردد.

حساسیت بخشی شهروندان و تمرکز نگاه آنان به آلودگی هوا و نیز ایجاد حلقه‌ای از مشارکت همه عکاسان در حوزه هوای سالم و پاک، از اهداف این جشنواره است که نخستین دوره آن با استقبال بیش از ۴۰۰ عکاس از همه نقاط ایران مواجه شد.

مجموعه ارائه شده در این نمایشگاه شامل ۳۵ اثر از ۲۸ هنرمند است که از مجموع بیش از۲ هزار عکس توسط هیات داوران جشنواره انتخاب و به معرض نمایش گذاشته شد.

در این جشنواره تنها بخش مستندنگاری شهری ارائه شد و بخش‌های فتومونتاژ، چیدمان و استیج در دوره‌های بعدی شکل خواهد گرفت.

نخستین جشنواره آسمان آبی که با شعار «هوا مرز ندارد» و با هدف هشدار دادن به وضعیت بحرانی و فاجعه‌بار وضعیت هوا در سرتاسر ایران کار خود را آغاز کرد با نمایش نگاه‌های هنرمندان عکاس همه نقاط کشورمان سال آینده در بخش‌های متنوع تری از جمله پوستر، گرافیک و کاریکاتور نیز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/گ

جایزه آسمان آبی به عکاسان خوزستانی رسید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.