ضرورت احداث پاسگاه محیط‌بانی در تنها بازمانده جنگل‌های گرمسیری

رئیس پارک ملی دز گفت: با توجه به وجود سود جویان و مردمی که برای تفریح اقدام به قطع درختان می نمایند احداث پاسگاه محیط‌بانی در تنها بازمانده جنگل‌های گرمسیری ایران الزامی است.

ضرورت احداث پاسگاه محیط‌بانی در تنها بازمانده جنگل‌های گرمسیریبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، رضا قپانچی‌پور، رئیس پارک ملی دز بیان داشت: سود جویانی که به دلیل مقاصد مالی و مردمی که برای مسائل تفریحی اقدام به قطع درختان می نمایند باعث شده اند که احداث پاسگاه محیط‌بانی در این پارک ملی امری ضروری تلقی گردد.

وی افزود: از جمله مشکلات محیط‌بانان پارک ملی دز کمبود نیروی محیط‌بان، نبود وسایل نقلیه کافی با توجه به وسعت منطقه است که باعث می شود محیط بانان برای رسیدن به منطقه مورد نظر مسافت طولانی را طی نمایند.

قپانچی‌پور، ادامه داد: از این رو ایجاد پاسگاه و افزایش نیروی محیط‌بان در پارک ملی دز نیازی است که باید تامین گردد.

رضا قپانچی‌پور، رئیس پارک ملی دز عنوان کرد: پارک ملی دز تنها بازمانده جنگل‌های گرمسیری ایران است و دارای پوشش جنگلی بسیار غنی نظیر پَده، کُنار، درختچه‌های گز و سوین است همچنین پرورش و حمایت گونه های جانوری مانند گوزن زرد ایرانی تنها در این منطقه انجام می‌شود و لاک‌پشت فراتی و رودک عسل‌خوار (نوعی گورکن) در این منطقه صورت می گیرد.

انتهای پیام/و

هجوم انسان به تنها بازمانده جنگل های گرمسیری ایران

برچسب ها: محیط زیست ، پارک ملی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.