حسینی خبر داد:

۱۵ درصد مردان نابارور به پزشک مراجعه می کنند

رئیس دومین کنگره سلامت مردان گفت: از ۵۰ درصد مردانی که نابارور هستند، تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به پزشک مراجعه می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید جلیل حسینی رئیس دومین کنگره سلامت مردان در حاشیه برگزاری دومین کنگره سلامت مردان با محوریت ناباروری مردان كه در سالن همايش هاى ابوريحان دانشگاه شهيدبهشتى برگزار شد، گفت: سلامت مردان در جامعه مغفول مانده است و در كنگره امسال به بحث نابارورى پرداخته‌ايم.

وی با بيان اينكه که متاسفانه بر اساس باور غلط مردم خانم ها عامل ناباروری هستند، عنوان كرد: در جامعه ما وقتی زوجین فرزنددار نمی شوند، ذهن‌ها اول از همه به سمت ناباروری خانم می رود  و باید این نگرش را در جامعه اصلاح کنیم.

حسینی در ادامه  ۵۰ درصد علل ناباروری را مربوط به مردان دانست و گفت: در صورتی که زوجین یکسال پس از اقدام به فرزندآوری بارور نشدند هر دو  نفر باید به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دومین کنگره سلامت مردان با بیان اینکه باید به تحقیقات درحوزه درمان ناباروری مردان بیشتر توجه شود، تاکید کرد: بیماری های مادرزادی و ژنتیکی، عفونت ها، نوع تغذیه و آلودگی محیطی از علل ناباروری مردان محسوب می شود.

حسینی در ادامه مراجعه نکردن مردان به پزشک را یکی از علل ناباروری عنوان کرد و افزود: از ۵۰ درصد مردانی که نابارور هستند، تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد به پزشک مراجعه می کنند.

وی تاکید کرد: به روزترین درمان های ناباروری دنیا در ایران وجود دارد و مردان برخلاف زنان هیچ محدودیت سنی در درمان ناباروری ندارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار