موسوی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

استیضاح آخوندی به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: با امضای ۱۲ نماینده مجلس، طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد.

خبرنگار: کباری/طرح استیضاح آخوندی هفته آینده کلید می‌خورد/ وضعیت بد آب و هوایی نقش اصلی در سقوط هواپیمای ATR داشته استابوالفضل موسوی عضو کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار راه و شهرسازیگروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص بررسی حادثه سقوط هواپیمای تهران- یاسوج در مجلس اظهار کرد: در جلسه امروز وزیر راه و شهرسازی، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مدیرعامل آسمان، نماینده وزیر کار، رئیس سازمان هواشناسی حضور داشتند و تمامی ابعداد این حادثه مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی ناظر بر تمام حوادث هوایی است، افزود: 11 کمیته در این سازمان وجود دارد که تمامی ابعاد حادثه سقوط هواپیمای ATR را بررسی می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه تا زمانیکه جعبه سیاه هواپیما پیدا نشود، نمی‌توان نتیجه قاطعی درباره علت سقوط هواپیما را اعلام کرد، افزود: طبق صحبت‌های صورت گرفته، برخی از ابعاد این حادثه بررسی شد، اما گزارش اصلی در زمان پیدا شدن جعبه سیاه اعلام خواهد شد.

عضو کمیسیون عمران مجلس توضیح داد:  طبق کارشناسی‌های فنی انجام شده؛ این هواپیما برای پرواز هیچ مشکلی نداشته و در امنیت کامل بوده است.

وی درباره تجهیزات فرودگاه یاسوج نیز گفت: این فرودگاه تجهیزات لازم را داشته است، اما موقعیت فرودگاه یاسوج در این جلسه بسیار مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

موسوی یادآور شد: وضعیت بد آب و هوایی موقعیت کوه دنا و نقطه خاصی که در آن روز هواپیما باید از آن عبور می‌کرد، از مواردی بود که می‌توان به عنوان یکی از علل این حادثه نام برد.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت:  سازمان هواشناسی وضعیت آب و هوای منطقه دنا را مناسب اعلام کرده بود؛ اما متاسفانه در یک زمان خاص وضعیت هوا تغییر کرده و همین موضوع باعث رخ دادن این حادثه شده است. 

موسوی درباره تماس مسافران از داخل هواپیما نیز گفت: این موضوع کاملا تایید شده ولی تماس قبل از سقوط پرواز بوده است.

افکار عمومی خواستار استیضاح وزیر راه و شهرسازی

موسوی درباره استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: افکار عمومی خواستار عذرخواهی و استعفای وزیر راه و شهرسازی هستند. پیش از وقوع این حادثه نیز 20 تن از نمایندگان مجلس اقدام به جمع آوری امضاء برای استیضاح کرده بودند.

وی در خاتمه تاکید کرد: امروز 12 نفر دیگر از نمایندگان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی امضاء جمع کردند و این موضوع به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد. بنابراین هفته آینده بعد از بررسی بودجه طرح استیضاح وزیر کلید می‌خورد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
مگه چیکار کرده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۶
کی نتیجش معلوم میشه؟
آخرین اخبار