ساعت مجموعه ابراهیم خان پس از 80 سال به صدا درآمد

ساعت مجموعه و بازار ابراهیم خان که تقریبا 80 سال از کار افتاده بود با اعتبار و مشارکت کسبه بازار ابراهیم خان مرمت و به صدا درآمد.

به گزارشگروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی معاونت میراث فرهنگی؛ معاون میراث فرهنگی استان کرمان از مرمت ساعت مجموعه ابراهیم خان پس از 80 سال خبر داد.

حمید روحی معاون میراث فرهنگی استان کرمان با اعلام این خبر گفت: در یک و دو سال اخیر درحالی تعداد زیادی پروژه های مرمتی در بازار ابراهیم خان با مشارکت بخش خصوصی و کسبه بازار طلافروشان انجام گرفت، که ساعت مجموعه ابراهیم خان که روی سردر مدرسه ای واقع شده است و تقریبا 80 سال از خرابی آن می گذشت مرمت شد و به صدا درآمد.

وی افزود: مرمت ساعت مجموعه ابراهیم خان کرمان با اعتبار و مشارکت کسبه بازار صورت گرفت این درحالی است که در مجموعه ابراهیم خان حمامی به همین نام وجود دارد که با مشارکت بخش خصوصی و میراث فرهنگی کار مرمت و احیاء آن در چند فاز انجام گرفت.

آنطور که روحی معتقد است، در حمام مجموعه ابراهیم خان کرمان سرمایه گذار نیزدیک به 4 میلیارد تومان برای احیاء و مرمت سرمایه گذاری کرده و قرار است تا خرداد ماه سال آینده با کاربری ورک شاپ و موزه تزئینات و مصنوعات طلا و نقره به بهره برداری برسد.

 

 

انتهای پیام/

برچسب ها: جشنواره فجر ، مد روز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.