رفیعی مطرح کرد؛

وقف سپری برای سوءاستفاده سودجویان در شهرقدس است/ تخلف فرماندار بهارستان

نماینده شورای شهر شهرقدس، شهرک‌های صنعتی و زمین‌های وقفی را از مهم‌ترین مشکلات شهرقدس دانست.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنفشه رفیعی رئیس کمیسیون سلامت و محیط‌زیست شورای شهر شهرقدس مشکل وقف و شهرک‌های صنعتی را دو مشکل مهم در شهر قدس دانست و اظهار کرد: اگر احداث شهرک‌های صنعتی به تصویب برسد و مصوبه دولت راجع به آن‌ها اجرا شود، سبب کم شدن محدوده شهری خواهد شد و مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی افزود: در سال ۸۹ در سفر استانی رئیس جمهور وقت بدون اینکه فرآیند کارشناسی طی شود، به دلیل قولی که در سفرهای استانی داده شده بود، احداث شهرک‌های صنعتی را تصویب کردند.

رفیعی با بیان اینکه ساخت و ساز‌ها در شهرک‌های صنعتی بدون پرداخت عوارض به شهرداری صورت می‌گیرد، گفت: کاربری قسمت اعظمی از اراضی در شهرک‌های صنعتی فضای سبز بود، اما این شهرک‌ها به سوله‌ها و فضای صنعتی اختصاص یافت.

نماینده شورای شهر قدس با بیان اینکه این شهرک‌ها مالیات را به تهران واریز می‌کنند، گفت: این شهرک‌ها به صورت لکه در سطح شهر هستند و شامل معافیت مالیاتی نیستند و باید مالیات را به شهرداری شهر قدس واریز کنند.

رفیعی با بیان اینکه وجود این صنایع باعث آلودگی زیست محیطی بسیار زیادی می‌شود، گفت: لازم به ذکر است این صنایع اقتصاد بسیاری از شهروندان را تامین می‌کند.

وی از شهرک دانش نام برد و این منطقه را از جهت وجود کارخانه‌های مهم حائز اهمیت دانست و گفت: شهرداری شهر قدس و شهرداری منطقه ۲۱ برای تملک این منطقه درگیر هستند.

نماینده شورای شهر شهرقدس افزود: تمام خدمات حریم، نیروی انتظامی و غیره بر عهده شهرقدس است، اما عوارض به شهرداری تهران واریز می‌شود و این انصاف نیست.

رفیعی با بیان اینکه بسیاری از مناطق قدس وقفی است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، اوقاف می‌تواند تبدیل به احسن شود، اما باید توجه داشت فرمایشات مقام معظم رهبری با همان عنوان اجرایی شود.

وی افزود: وقف در 3 نقطه از شهرقدس است و در تمام شهر نیست، اما با توسعه شهر این وقف به کل شهر تعمیم داده شده است و این مشکل باعث شده تا املاک سند نداشته باشند و نقل و انتقال‌های اراضی با مشکل روبرو شود.

رفیعی با تاکید بر اینکه برای حل این مشکل،به ورود نیروی فرادستی نیاز است، گفت: اسناد کاملا واضح است که این وقف در 3 نقطه است، اما افراد سودجو از وقف به عنوان سپر استفاده می‌کنند تا همه شهر را تملک کنند.

وی با بیان اینکه وقف باید همان طور که بوده است، انجام شود، گفت: سوءاستفاده ابزاری از دین و قرآن سر نیزه کردن، درست نیست.

نماینده شورای شهر شهرقدس با بیان اینکه تهران استان کم‌برخورداری است، گفت: شهر قدس در بسیاری از خیابان‌ها به شکل روستا است. از محیط‌زیست حرف می‌زنیم، اما هنوز فاضلاب شهری در خیابان جاری می‌شود.

وی با اشاره به ترافیکی که در مبادی ورودی شهر قدس حاکم است، گفت: این ترافیک مانند ترافیک در مناطق ۱۸ و ۲۱ است و باید بودجه استانی برای این امر اختصاص یابد. این امر باعث کاهش ترافیک و آرامش روانی مردم می‌شود و آلودگی هوا نیز کاهش خواهد یافت.

رفیعی در پایان با تاکید بر اینکه فرمانداری بهارستان تخلف آشکار می‌کند، گفت: طبق قانون هیئت انطباق و با آیین نامه‌های بعدی قرار شد تفاسیری بین شهرستان‌ها جا به جا شود، اما فرمانداری از اعضای شورای استان‌ها در جلسات دعوت نمی‌کند.

انتهای پیام/

تهران استان کم‌برخورداری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار