آیت‌الله خاتمی مطرح کرد:

آیت الله خاتمی:نمایشگاه کتاب دین امتیازات ویژه ای داشت که ستودنیست

آیت‌الله خاتمی اذعان کرد:این نمایشگاه امتیازات ویژه ای داشت که ستودنی است و محیط نمایشگاه بسیار پاک و معنوی بود و از نظر حجاب و موازین دینی نیز شرایط خوبی در نمایشگاه برقرار است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛آیت الله سیداحمد خاتمی پیش از ظهر امروز در حاشیه بازدید از نمایشگاه کتاب استان قم که در محل مصلی قدس در حال برگزاری است، گفت:از کتاب‌های عرضه شده در این نمایشگاه‌ها استفاده کرده‌ام ولی این نمایشگاه امتیازات ویژه ای داشت که ستودنی است. محیط نمایشگاه بسیار پاک و معنوی بود و از نظر حجاب و موازین دینی نیز شرایط خوبی در نمایشگاه برقرار است.

آیت‌الله خاتمی اذعان کرد: نمایشگاه کتاب باید پاک باشد و امیدواریم نمایشگاه کتاب تهران هم بتواند از این نمایشگاه الگو بگیرد و در عرصه فرهنگی و دینی هم‌راستای نمایشگاه قم حرکت کند.

امام جمعه موقت تهران گفت: نکته دیگری که در این نمایشگاه ستودنی بود غرفه مربوط به کودکان است. این اقدامات نقش بنیادی در تربیت کودک دارد و وقتی مردم وارد این غرفه می‌شوند مطمئن هستند که کتاب سالم در قالب هنر عرضه شده و به نظر می‌رسد ما دین را باید اینگونه زیبا مطرح کنیم و به همین خاطر غرفه کودک با این کیفیت از امتیازات این نمایشگاه بود.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری نکته سوم در این نمایشگاه را فعالیت چشمگیر در حوزه عربی و عرضه کتب این بخش عنوان کرد و افزود: در غرفه‌های مختلف نمایشگاه دیدم که کتب عربی عرضه شده از بخش کتب عربی نمایشگاه تهران فعال‌تر بود و شرایطی که در این نمایشگاه دیدم کاری ابتکاری بود و نشان می‌داد عتبات متبرکه روی به کار فرهنگی آورده‌اند و این مجموعه را در نمایشگاه تهران تاکنون مشاهده نکرده‌ام.

وی در مورد ضرورت فرهنگ کتاب خوانی در کشور گفت: به نظر می‌رسد که باید در این عرصه کار بیشتری انجام دهیم که کتابخوانی از این حالت رکود در کشور درآید.

امام جمعه موقت تهران گفت: از بخش‌های خوب این نمایشگاه کتاب‌های مربوط به حضرت صدیقه طاهره بود که با تخفیف 50 درصد عرضه می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه فاطمیه شناسنامه تشیع است و کتاب‌های مربوط به حضرت زهرا(س) باید بیش از پیش تدوین و عرضه شود گفت: عرضه کتاب های مربوط به دفاع مقدس نیز از کارهای ستودنی این نمایشگاه بود. برخی تلاش دارند خاطرات دفاع مقدس فراموش شود و بعضی از این خاطرات که مطالعه می‌شود انسان احساس می‌کند در محضر استاد اخلاق است و این کتاب‌ها، کتاب اخلاق است. اگر خمیر مایه این کتاب‌ها را در قالب فیلم و هنر نشان دهند بیشتر تاثیر خواهد داشت.

آیت الله خاتمی در ادامه گفت: نمایشگاه کتاب دین یک نمایشگاه هدفمند است و خروجی آن نشر فرهنگ انقلاب و فرهنگ اهل بیت(ع) است.

انتهای پیام/ت

 

نمایشگاه کتاب دین یک نمایشگاه هدفمند است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار