وصول نشدن مطالبات میلیاردی از بیمه‌ها معضل خدمات به مصدومان تصادف در استان مرکزی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پرداخت نشدن بدهی‌های میلیاردی بیمه‌های تجاری موجب مشکل در خدمات به تصادفاتی‌ها می‌شود.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ حسین سرمدیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پرداخت نشدن بدهی‌ها توسط بیمه‌های تجاری موجب بروز مشکلاتی در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی خواهد شد.

سرمدیان افزود: پرداخت نشدن حق بیمه شرکت‌های بیمه تجاری به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موجب شده که مطالبات بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی به ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برسد و بیمارستان حضرت، ولی عصر (عج) اراک به عنوان مرکز تروماى اصلى استان و سایر بیمارستان هاى دولتى، تأمین اجتماعى و خصوصى با مشکلات عدیده و جدی در ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی مواجه شوند.

وی اضافه کرد: همانگونه که از دانشگاه‌های علوم پزشکی انتظار می‌رود که خدمات بهینه و رایگان را به مصدومین حوادث و سوانح رانندگی ارائه نمایند، بیمه‌های تجاری هم موظف و مکلفند طبق قانون و به موقع نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام نمایند که مطابق قوانین در صورت عدم پرداخت یا تأخیر در پرداخت، این بیمه‌ها باید جبران خسارت نمایند.

منابع مالی خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادف بیمه‌های تجاری هستند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: طبق قانون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دانشگاه‌های علوم پزشکی کشورموظف به ارائه خدمات درمانی رایگان به مصدومین تصادفات رانندگی می‌باشند و در قانون تامین منابع مالی آن از طریق بیمه‌های تجاری تعیین شده است.

وی بیان کرد: بر اساس ماده ۹۲ قانون برنامه چهارم توسعه، بند ب. ماده ۳۷ قانون پنجم توسعه و ماده ۳۰ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت، شرکت‌های بیمه تجاری مکلفند ۱۰ درصد حق بیمه شخص ثالث و سرنشین خودرو‌ها را به حساب اختصاصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای ارائه خدمات درمانی مناسب و رایگان به مصدومین حوادث و سوانح رانندگی واریز کنند.

سرمدیان تصریح کرد: متاسفانه علیرغم اینکه شرکت‌های بیمه پول بیمه خودرو‌ها را از مردم گرفته اند، اما حق قانونی وزارت بهداشت را پرداخت نکرده اند که بیش از هزار میلیارد تومان طلب وزارت بهداشت از بیمه‌های تجاری ماست.

وی گفت: انتظار داریم تا بیمه هاى تجارى در اسرع وقت و مطابق قانون، نسبت به پرداخت اصل و خسارت ناشى از تأخیر پرداخت بدهى خود اقدام نمایند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.