جریمه های کمیته انضباطی کمتر از AFC و فیفا است

رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال نسبت به اعتراض مربیان و بازیکنان به جریمه های سنگین کمیته انضباطی واکنش نشان داد.

براتی: میزان جریمه های کمیته انضباطی کمتر از AFC و فیفا استبه گزارش  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، پس از تصویب آیین نامه جدید انضباطی فوتبال ایران در مجمع عمومی سالیانه فدراسیون، انتقادات زیادی بر آیین نامه جدید وارد شد و مدیران، بازیکنان و مربیان به جریمه های چند ده میلیونی اعتراض داشتند و آن را ناحق می دانستند.

با آیین نامه جدید کمیته انضباطی، مسئولان به فکر درآمدزایی فدراسیون فوتبال هم بودند و به این نتیجه رسیده اند که پرداخت جریمه نقدی سخت‌ترین کار برای فوتبالیست‌ها و باشگاه‌ها است.

در آیین نامه جدید، جرایم انضباطی برای اشخاص حقوقی نباید کمتر از 100 میلیون ریال و بیشتر از یک میلیارد ریال باشد و همچنین برای اشخاص حقیقی نباید جرایم نقدی کمتر از 50 میلیون ریال باشد و سقف آن هم 500 میلیون ریال است. نکته قابل توجه آنجا است که اهالی فوتبال بلافاصله بعد از صدور حکم و نهایی شدن آرا باید جریمه خود را پرداخت کنند در غیر این صورت اجازه حضور آنها در مسابقات داده نخواهد شد.

بر همین اساس و پس از اعتراضات فراوان اهالی فوتبال با احمدرضا براتی، رئیس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت و گو کردیم:

او در این باره بیان کرد: در آیین نامه جدید کمیته انضباطی، میزان جرائم خیلی کمتر از جریمه ها در AFC و فیفا است و یک شبه هم تصویب نشده است. این آیین نامه در مجمع عمومی سالیانه به تصویب رسید و به همین دلیل اجرایی می شود.

براتی ادامه داد: من مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال هستم اما نمی توانم درباره همه ارکان حقوقی و تمام مسائل فوتبال صحبت کنم و در خصوص میزان جریمه ها هم باید بگویم، میزان آن خیلی کمتر از جریمه ها در AFC و فیفا است و اگر می خواستیم مانند آنها عمل کنیم، میزان جریمه ها خیلی بیشتر می شد.

انتهای پیام/

اظهارات براتی درباره آیین نامه جدید کمیته انضباطی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار