توسعه راه های خوزستان با ابلاغ اعتبار میلیاردی

معاون وزیر راه و شهرسازی از ابلاغ 2 هزار و 500 میلیارد ریال برای پروژه های راه سازی در خوزستان و روستاهای آن خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، خیراله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی در حاشیه نشست بررسی آخرین وضعیت راه های خوزستان در سالن جلسات استانداری بیان داشت: در این نشست برنامه ریزی لازم برای بخش زیرساخت های حمل و نقلی استان، احداث مسیرهای جدید در بخش های بزرگراهی و آزادراهی و همچنین در بخش توسعه ریلی صورت گرفت.

وی از خوزستان بعنوان یک استان ترانزیتی و باری و مسافرخیز در سطح کشور یاد کرد و افزود: همین امر اهمیت توسعه راه های این استان را افزایش می دهد.

خادمی با اشاره به اینکه خوزستان در بخش باری رتبه دوم و در بخش مسافری رتبه چهارم را دارد، اظهار کرد: اما در بخش طول راه ها در رتبه ششم جای دارد که نشان می دهد باید در بخش های راه و اتصالات مسیرهای ریلی توجه ویژه ای گردد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ابراز امیدواری کرد، با برنامه ریزی مناسب شاهد توسعه زیرساخت های جاده ای خوزستان و در زمینه طول راه ها نیز شاهد ارتقای رتبه این استان باشیم.

وی با بیان اینکه پروژه های جاده ای خوبی در خوزستان آغاز شده اذعان داشت: یکی از مسائل مهم در این استان مسیرهای منتهی به سایر استان ها است که باید افزایش ظرفیت در آن ها ایجاد شود.

خیراله خادمی افزود: با احداث آزاد راه در جاده های شمال خوزستان به سمت لرستان ظرفیت ترافیکی مناسبی را در این مسیر شاهد هستیم.

این مقام مسئول به آغاز پروژه چهار خطه کردن محور ایذه - چهارمحال بختیاری - اصفهان و روند اجرایی مناسب آن ها اشاره کرد و بیان داشت: امید است که با برنامه ریزی مناسب برای مسیر ایذه - لردگان نیز اقدامات خوبی انجام شود.

خادمی در ادامه اظهار کرد: یک کریدور شرق به غرب از خوزستان به سمت فارس و در نهایت به سمت کرمان و سیستان داریم که قرارداد آن منعقد شده و امید است به عنوان یک کریدور، جنوب غرب کشور را به جنوب شرق فعال تر کند.

وی گفت: همچنین در بحث کریدورهای سراسری ترانزیتی نیز 2 کریدور اصلی شمال به جنوب غرب کشور تعریف شده که یکی از آن ها بندر امام، لرستان، کرمانشاه، سنندج و آذربایجان شرقی و غربی را به یکدیگر متصل می کند و همچنین کریدوری به نام شماره 10 تعریف شده که بخشی از آن در خوزستان است که نزدیک ترین مسیر کریدور جاده ای از آب های آزاد خلیج فارس به سمت بازرگان و در نهایت به سمت ترکیه و اروپا است.

خادمی اظهار داشت: کریدور بزرگراهی ساحل خلیج فارس یکی دیگر از پروژه های مهم است که از سمت شلمچه آغاز شده و به سمت بوشهر، هرمزگان و در نهایت به چابهار می رسد که هدف اصلی دولت فعال کردن سواحل خلیج فارس و تثبیت جمعیت در این مناطق است که یکی از ضرورت های آن توسعه زیرساخت ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر ترانزیتی شمال خوزستان فرصتی مناسبی برای توسعه این استان است، اذعان کرد: 22 پروژه در خوزستان تعریف شده که یکی از این مسیرها، پاشنه زاگرس است که امید می رود به عنوان یک مسیر توسعه ای در آینده برای خوزستان مورد استفاده قرار گیرد.

خیرالله خادمی اظهار داشت: در بحث ریلی نیز یکی از مسیرهای مهم و مورد توجه ما مسیر خوزستان به سمت چهار محال و بختیاری و اصفهان است که خوزستان را از این طریق به پایتخت اتصال داده که پروژه بزرگی به شمار رفته و حدود 5 میلیارد دلار برای آن پیش بینی شده است.

وی گفت: مطالعات این پروژه در 3 استان آغاز شده و یک شرکت کره ای مطالعات لازم را انجام داده و اکنون پیشنهادات این شرکت کره ای در دست بررسی است.

انتهای پیام/گ

ابلاغ اعتبار میلیاردی برای توسعه راه های خوزستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.