اسپوتنیک خبر داد؛

بالگرد‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا عناصر داعش را در منطقه «الحسکه» سوریه تخلیه می‌کنند

منابع خبری روز چهارشنبه گزارش داده‌اند که بالگرد‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا، عناصر داعش را در منطقه «الحسکه» سوریه تخلیه می‌کنند.

 به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اسپوتنیک، روز چهارشنبه  مستنداتی از سوی یک رسانه روسی منتشر شد که در آن نشان می‌داد بالگرد‌های ائتلاف تحت رهبری آمریکا عناصر گروه تروریستی داعش را در منطقه «الحسکه» سوریه تخلیه می‌کنند.

بر‌ای اساس فیلم‌های انتشار یافته در YouTube و «فیسبوک»  فرایند جابه جایی تروریست‌های داعش توسط بالگرد‌های ائتلاف آمریکا به خوبی قابل مشاهده است.  

بر همین اساس  یک منبع محلی  در منطقه الحسکه که خواست نامش فاش نشود گفت:  مردم محلی شاهد رفت و آمد‌های مکرر و متوالی بالگرد‌های آمریکایی در زندان محلی منطقه‌ی  تحت حاکمیت کُرد‌ها بوده‌اند.  

همچنین برخی منابع خبری نیز از انتقال مهمات  آمریکایی‌ها به این زندان خبر داده‌اند.

پیشتر رسانه‌های عراقی هم گزارش داده‌اند بالگرد‌های ائتلاف آمریکایی عناصر داعش را از زندانی در الحسکه به پایگاهشان در نزدیکی روستای ابوهاجر، واقع در بخش شرقی سوریه انتقال می‌دهند.

در گزارش رسانه‌های عراقی ادعا شده بود ۱۰۰ تروریست داعشی که اکثر آن‌ها شهروند کشور‌های خارجی هستند از دیرالزور سوریه به این زندان آورده شده‌اند.  

گفتنی است،   «سرگئی لاوروف»،  وزیر امور خارجه روسیه، نیز امروز گفت: «آمریکا باید در مورد بالگرد‌هایی که به تروریست‌هایی مانند داعش در شمال افغانستان سلاح می‌رسانند، پاسخگو باشد.»

انتهای پیام/

ائتلاف آمریکا در حال انتقال اعضای داعش از «الحسکه» سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار