تظاهرات در فلوریدا در اعتراض به تیراندازی‌ها

شماری از بازماندگان تیراندازی مرگبار دبیرستانی در فلوریدای آمریکا، مقابل کنگره ایالتی فلوریدا تظاهرات کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آسوشیتدپرس، شماری از بازماندگان تیراندازی مرگبار دبیرستانی در ایالت فلوریدای آمریکا در مقابل کنگره ایالتی فلوریدا تظاهرات کردند.  

بیشتر این افراد دانش آموزان دبیرستانی بودند که تیراندازی در آن رخ داده بود. آن‌ها با تجمع مقابل کنگره ایالتی فلوریدا، اعتراض خود را به تیراندازی‌ها در آمریکا نشان دادند.  

این دانش آموزان با تجمع در مقابل کنگره ایالتی فلوریدا خواستار ممنوع شدن اسلحه مدل «ای آر-۱۵» شدند که در تیراندازی دبیرستان فلوریدا از آن استفاده و باعث کشته شدن هفده نفر شد. این تظاهرکنندگان تاکید کردند در صورتی که نتوانند نمایندگان کنگره ایالتی را به تغییر قوانین در زمینه سلاح متقاعد کنند در انتخابات ماه نوامبر در صندوق رای تغییرات لازم را ایجاد خواهند کرد.

این جمعیت تظاهرکننده که شمار آن‌ها به یکصد نفر می‌رسید و عمدتا دانش آموزان دبیرستان استونمن داگلاس در میان آنان حضور داشتند، عصر روز سه شنبه با سه دستگاه اتوبوس وارد شهر تالاهاسی شدند.  این صد دانش آموز که وارد تالاهاسی شده بودند، خطاب به پانصد دانش آموز و والدین شان که در شهر تالاهاسی میزبان شان بودند و از آن‌ها استقبال کرده بودند، گفتند: برای حفظ جان دانش آموزان مبارزه می‌کنند.

آسوشیتدپرس افزود: باوجود اشتیاق و عزم دانش آموزان و والدینشان برای ممنوع کردن اسلحه مدل‌ای آر-۱۵ به نظر می‌رسد که آن‌ها نمی‌توانند در رسیدن به هدفشان موفق شوند.

نمایندگان جمهوریخواه صحبت‌های جدی‌تری درباره اعمال محدودیت‌های بیشتر در زمینه سلاح مطرح کرده‌اند اما به دنبال ممنوعیت کامل این نوع از سلاح‌ها نیستند. در واقع این محدودیت به معنی افزایش حداقل سن برای خرید این نوع سلاح است که به بیست و یک سال خواهد رسید و از سوی دیگر کار افرادی که علائمی از بیماری‌های روانی دارند برای خرید این سلاح‌های دشوارتر می‌شود، هرچند ممکن است به عنوان یک بیمار روانی تشخیص داده نشده باشند.

انتهای پیام/

اعتراضات در فلوریدا علیه قانون حمل سلاح ادامه دارد

برچسب ها: آمریکا ، قتل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار