مسئول هیئت سوارکاری ابرکوه؛

پیست سوارکاری مناسب در ابرکوه وجود ندارد

مسئول هیئت سوارکاری ابرکوه گفت: توسعه و رونق صنعت پرورش اسب و سوارکاری حمایت و همکاری بیشتر مسئولان را می طلبد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید طه مطهری مسئول هیئت سوارکاری ابرکوه گفت: با توجه به این که صنعت پرورش اسب و سوارکاری در ابرکوه قدمت طولانی دارد، توسعه و رونق این صنعت، نیازمند حمایت و همکاری بیشتر است.

مطهری افزود:مهمترین مشکل سوارکاران ابرکوهی نبود پیست مناسب و دامپزشک متخصص اسب است

وی با اشاره به مشکلات درحوزه سوارکاری گفت: ابرکوه یکی از شهرستان‌هایی است که از دوران قبل از انقلاب تاکنون مهد پرورش اسب و برگزاری کورس اسب‌سواری بوده است. چنانچه برخی آمار برگزاری این کورس ها را 27 دوره و کمتر یا بیشتر بیان می‌کنند.

مطهری افزود: حتی چند روز پیش هفتمین کورس مسابقات سوارکاری ابرکوه که به‌صورت رسمی و با موفقیت برگزار شد، می‌توان گفت؛ این کورس بعد از تشکیل هیات سوارکاری در سال 1381 انجام شد، حدوداً شانزدهمین دوره مسابقات اسب‌سواری شهرستان ابرکوه است.

وی بابیان اینکه برگزاری این مسابقات هزینه و وقت زیادی برای کارهای اجرایی در بر دارد، گفت: این مسابقات با پیگیری فراوان این هیئت و با کمک دوستان و اسب‌سواران با هزینه‌های شخصی و بدون هیچ‌گونه درآمدزایی راه‌اندازی شد و متأسفانه برخی مسئولان هم که قول حمایت و همکاری داده بودند، توجهی به مشکلات و موانع موجود در حوزه این ورزش ندارند.

مسئول هیئت سواری کاری ابرکوه با بیان اینکه ورزش سوارکاری مورد تأکید ائمه اطهار و پیامبر اکرم (ص) است گفت: اسب یا هر حیوان سواری دیگرموجود زنده بوده و نیاز به تغذیه دارد، لذا این ورزش بومی جهت توسعه و رونق در ابرکوه نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان است.

سوارکار ابرکوهی به ویژگی شاخص شهرستان و قرار گرفتن آن در این رشته بین سه استان فارس، اصفهان و یزد اشاره و عنوان کرد: ابرکوه پتانسیل و موقعیت جغرافیایی بسیار خوبی برای پیشرفت صنعت پرورش اسب و سوارکاری دارد، ولی پیست مناسبی برای برگزاری کورس و مسابقات ندارد.

انتهای پیام/ ی

ورزش سوارکاری نیازمند توجه و حمایت بیشتر مسئولان

برچسب ها: سوارکاری ، چوگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار