حمام تاریخی بیارجمند مرمت می شود

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود گفت: حمام تاریخی بیارجمند مرمت می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود در جلسه شورای اداری شاهرود گفت: حمام تاریخی بیارجمند مرمت می شود.

وی افزود: ۱۴۸ اثر تاریخی این شهرستان، شامل بناها و محوطه های تاریخی، میراث معنوی و یک اثر طبیعی در فهرست میراث ملی ثبت شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان شاهرود تصریح کرد: علاوه بر مرمت آثار موجود در چند حوزه شامل حمام‌ها و خانه‌های تاریخی، مساجد و آرامگاه‌های عرفا، توجه به آثار جدید نیز در حوزه وظایف اداره میراث فرهنگی است که از این میان می‌توان به اخذ مجوز موزه روستای خیج و ثبت محوطه کمربندی شاهرود به‌عنوان منطقه باستانی مربوط به شش هزار سال قبل از میلاد یعنی دوره نوسنگی اشاره کرد.

حمیدرضا حسنی گفت: جداره سازی بافت تاریخی شهر بسطام، تثبیت تزیینات منار تاریخی و ترمیم درب‌ها و برج و باروی مجموعه تاریخی این شهر و نیز مرمت حمام امیریه از فعالیت‌های مربوط به این شهر محسوب می‌شود.

وی اظهار داشت: مرمت حمام تاریخی بیارجمند، آرامگاه پیر اردیان و شیخ ابوالحسن خرقانی، مسجد جامع و تکیه زنجیری شاهرود، خانه تاریخی یغمایی‌ها با ۳۰۰ میلیون اعتبار برای فاز اول، پیگیری سقف آرامگاه امیر اعظم، برگزاری نمایشگاه سفالینه‌های منقوش، نصب کاشی ماندگار به نام سید داوود میرباقری، نصب تابلوهای معرفی بناهای تاریخی از اقدامات اداره میراث فرهنگی در این حوزه است.

انتهای پیام / ق

۱۴۸ اثر تاریخی شاهرود در فهرست میراث ملی ثبت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.