تولید روزانه بیش از 800 تن زباله در اهواز

عضو شورای شهر اهواز از تولید روزانه 800 تا یک هزار و 50 تن زباله در این کلانشهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد هادی قنوات، عضو شورای شهر اهواز با اشاره به تولید روزانه 800 تا یک هزار و 50 تن زباله در روز تولید می شود بیان داشت: فقط 3 درصد از زباله ها تفکیک و مابقی دفن می شوند.

وی تحول در شهر اهواز را نیازمند ورود سرمایه گذار و کاهش هزینه ها عنوان و اظهار کرد: هزینه های بسیاری برای دفن این حجم از زباله پرداخت می شود، درحالی که در شهرهای دیگر سال هاست که با کمک بخش خصوصی کار تفکیک زباله را به صورت 100 درصد انجام می دهند.

قنوات به ثروت آفرینی از زباله در دیگر کلانشهرها اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در شهر اهواز هزینه های بسیاری برای دفن زباله می شود اما نتیجه ای جز تخریب محیط زیست بدنبال ندارد.

عضو شورای شهر اهواز در ادامه سخنان خود به ورود فاضلاب به رودخانه کارون اشاره و اذعان کرد: از 13 نقطه بالغ بر 430 هزار متر مکعب فاضلاب به رودخانه کارون وارد می شود و 2 تصفیه خانه فاضلاب اهواز تنها حدود 10 هزار متر مکعب از این فاضلاب را تصفیه می کنند.

این مقام مسئول نیاز اصلی امروز شهر اهواز را ایجاد تغییرات زیرساختی از جمله؛ رنگ آمیزی جداول و روکش آسفالت ها دانست و گفت: این امر که با حضور فعالانه بخش خصوصی میسر است، متاسفانه نه در بودجه پیشنهادی سال آینده هیچ راهبردی برای استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در نظر گرفته نشده است.

هادی قنوات در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون فضاسازی مناسب شهری برای نوروز در نظر نگرفته نشده است، اظهار داشت: اگر چه جلساتی برای آماده سازی شهر با مسئولان شهرداری برگزار شده است، اما شهرداری با مشکلات مالی مواجه بوده و میزان مشارکت مردم در پرداخت عوارض هم پایین است.

گفتنی است؛ میانگین تولید زباله در دنیا 250 تا 300 گرم در روز برای هر فرد است، در حالی که تولید زباله هر ایرانی 3 برابر میانگین جهانی است.

انتهای پیام/گ

روزانه در اهواز بیش از 800 تن زباله تولید می شود

برچسب ها: شورای شهر ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.