معاون استاندار بیان کرد؛

رتبه چهارم سیستان و بلوچستان در جذب خیرین مدرسه ساز

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: استان سیستان و بلوچستان رتبه چهارم در جذب خیرین مدرسه ساز را دار است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  باقر کرد معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در شورای فنی استان افزود: پیشرفت‌های بسیار چشمگیری در سال‌های اخیر به همت دستگاه‌های متولی در جذب کمک‌های خیرین و جلب مشارکت آن‌ها انجام شده، اما این موضوع یک مسئله فرهنگی است و نیازمند تبلیغ و ترویج بیشتر نیازمندی‌های استان برای جلب توجه خیرین است.

وی بیان کرد: با توجه به وجود روستا‌های زوال شونده و بلا استفاده شدن مدارس، بازنگری در ساخت مدارس و استفاده از مدارس قابل حمل در روستا‌های سطح استان ضروری است.

معاون استاندار افزود: ساخت مدارس ارزان قیمت بدون استفاده از خشت و گل و با الگو گرفتن از خانه‌های بومی در چند نقطه انجام شد که با توجه به محدودیت اعتبارات، اجرای این روند راهکار خوبی در جهت رفع کمبود فضای آموزشی در استان است.

باقر کرد افزود: با توجه به پراکندگی روستا‌ها در سطح استان و وجود روستا‌های زوال شونده و در نتیجه بلااستفاده ماندن مدارس در برخی نقاط، ضرورت ساخت مدارس قابل حمل را ایجاب می‌نماید.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در شرایط پیک رشد جمعیت دانش آموزی هستیم و نیازمند تخصیص فضای آموزشی متناسب با این جمعیت هستیم، ادامه داد: پیش بینی می‌شود در آینده با توجه به تعدیل در نرخ رشد موالید و مهاجرت به شرایط ایده آل تری به لحاظ کمبود فضای آموزشی و مدیریت این مسئله برسیم.

وی همچنین بر سنددارکردن فضا‌های آموزشی تاکید کرد و افزود: مشکلی که وجود دارد سنددار نبودن برخی فضا‌های آموزشی است که آموزش و پرورش ضمن حل این مسئله می‌تواند با تجاری کردن برخی از مدارس شهری از این فرصت برای درآمدزایی استفاده کند.

انتهای پیام/ع

سیستان و بلوچستان رتبه چهارم در جذب خیرین مدرسه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار